PAVEEL Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 litt vann og sukker. kokte opp plommene først. så tok jeg i sukkeret og ga det et oppkok. sulle egentlig være 6 dl vann, men tok i 2. det tok jeg i når jeg begynte å koke de. j
Gjest mphs Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 I de oppskriftene jeg har sett skal det være certo i. Jeg sitter her med noen kg plommer selv som jeg nå skal lage syltetøy av og har ikke certo. Om du har maizena kan du bruke det. Jeg har heller ikke dette i hus så sitter og vurderer om jeg skal prøve med litt gelatin.
Gjest mphs Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Da fant jeg faktisk Maizena i en av skuffene mine likevel sa kan jeg bruke det.
PAVEEL Skrevet 29. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2009 sikkert et blond spm. men hvordan skal jeg ta i det? skal jeg blande det i litt vann? står og koker nå.
Gjest mphs Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Sikkert litt sent nå, men har ikke vært på nett på mange timer. Om det var maizenaen skal den blandres ut i kaldt vann først og så has i syltetøyet under omrøring for så å koke i 2 min. om det var gelatinen skal den ligge i kaldt vann til den blir myk. Røres ut i varmt vann og has i syltetøyet mens du rører. Kjelen skal tas av platen før du gjør dette. Jeg har nå laget både plommesyltetøy og eplemos:o) Nam Nam
OsloMor Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Ville heller tatt potetsmel, maizennaen gjør syltetøyet mystisk blankt og udelikat.
Gjest mphs Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Det blir en smaksak hva man liker å bruke. Jeg er vant med fra jobben min at vi bruker Maizena til fruktgrøter nettopp på grunn av dens egenskaper.
PAVEEL Skrevet 29. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2009 brukte maizena:-) ble tykkere:-) takk for til mphs:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå