Gå til innhold

Kan dere andre flaske mammaer hjelpe meg?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta er 5 mnd,og vi har begynt med grøt, mais grøt fra nestle. problemet er at hun nå har drukket over en liter MME i døgnet over lengre tid. HS sier det ikke gjør oe,men jeg har lest det motsatte..

slik ser matkarusellen hennes ut

08- 200 ml MME

11- 200 ml MME

14- 200 ml MME

17- 200 ml MME

19- 150 ml MME og grøt av 50 ml MME

hva kan jeg server istedet for MME. Kan jeg ha to grøt måltid feks?

Har dere ett forslag?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Min på 5,5 mnd begynte også å drikke veldig mye mme. Så han spiser nå 2 grøtmåltid pluss ett middagsglass pr dag. Ingen problem med magen her i alle fall. Så hvis hun spiser så mye ville jeg gitt henne mere mat! Etterhvert kan du jo øke grøtporsjonen slik at hun får grøt av 100 ml mme. Lykke til!

Skrevet

Hei:)

Vi begynte med smaksprøve på grøt, og frukt fra hipp da lille var 4 måneder rett og slett fordi hun virket litt mme lei, og ikke var så interessert i flasken. Da hun var 5/6 måneder fikk hun:

Frokost: 180-220 ml mme

Lunsj: 145 ml mme + frukt (ca halvt beger til å begynne med)

Middag: Grøt av ca 75 ml + 145 ml mme eller halvt middagsglass hipp evt samme menge hjemmelaget + 145 ml mme

Kvelds: 150-220 ml mme

Du kan sikkert prøve med litt mer grøt og se. Eller prøve litt frukt eller middag. Det finnes flere glass man kan gi fra 4 måneder, evt kan du lage selv. Jeg tok en tur i butikken og så på hva som finnes av retter for 4-6 måneder og lagde det samme selv. Kokt, most gulrot og eplemos var en stor hit her før vi begynte med litt mer "avanserte" retter. (Anbefaler boken "lettlaget barnemat fra 6 måneder til 3 år", mange gode, enkle oppskrifter). Vi har ikke hatt noe problem med magen i forhold til fast føde, og lille prøver nye retter med stor apetitt.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...