To gull og en på vei Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Jeg må bare lette hjertet litt, før jeg blir gal av å tenke:) Jeg har nå gått sykemeldt i 9 mnd på jobb. Litt frem og tilbake mellom 50 -100%. Dette pga ryggen som har skapt seg. Det tok 6mnd før jeg fikk komme til på undersøkelser, og da konstaterte legene, heldigvis, med at det er muskulære plager og ikke noe alvorlig i den forstand. Det har vært mye det siste 1 1/2 årene med en datter som ikke sov om nettene i 6mnd, min mor døde og jeg gruet meg sånn til å begynne på jobb igjen etter permisjon at jeg lå våken om nettene en hel uke før første arbeidsdag. Jeg trives ikke i jobben min, men venner sa til meg, prøv deg noen mnd så kan du heller bytte. "Er ikke sikkert det er så gale...."..vel...det tok ikke mer enn en mnd før jeg verket sånn i ryggen at jeg klarte ikke gå. Jeg gråt og gråt for det gjorde så ondt. Tydeligvis har jeg spent meg så grådig over lengre tid at med den stressende jobben i tillegg, så var det dømt til å gå galt. Nå er jeg gravid igjen og er under et treningsopplegg hvor målet er å komme fullt tilbake i jobb. Jeg MÅ bare klare det, for kan ikke søke ny jobb uten å kunne jobbe. Men innerst inne håper jeg at graviditeten setter en stopper for det, slik at jeg ikke klarer å gjennomføre hele opplegget (er tungt fysisk arbeid jeg har, så er ikke usannsynlig at det vil bli for tungt). Likevel vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gripe det an når jeg skal tilbake i jobb etter permisjon. Jeg orker ikke tanken på å fortsette i denne jobben, jeg har strengt tatt ikke psyke til å mote meg opp lenger. På en måte er jeg sjeleglad for at jeg får den ekstra tiden permisjonen gir meg, til å ta det med ro, pleie ryggen og få trent bort muskelsmertene (for de skal bort!), men hvor skal jeg begynne? Jeg aner ikke hva jeg vil, jeg vil bare bort. Studere? Tja, men hva? Vikarbyrå? Hvorfor skal det være så pokkers vanskelig???
koala Skrevet 30. august 2009 #2 Skrevet 30. august 2009 Si opp jobben din mens du er i permisjon så slipper du å bruke mer energi på det! Så må du prøve å spare litt penger så du har til de to første månedene etter permisjonen som arbeidsledig (8 uker karenstid når du sier opp, 3 dager karenstid dersom du blir sagt opp) Men husk å søke kontantstøtte hvis ikke du har barnehageplass. Så kan du heller bruke energien på noe positivt, søke ny jobb (du klarer deg en periode på arbeidsledighetstrygd dersom du er nøysom og ber banken om betalingsfritak osv.), begynne studier eller ta vikaroppdrag. Husk også at dersom ryggen hindrer deg i å søke/begynne i ny jobb så skal du sykemeldes selv om du er arbeidsledig og får da sykepenger istedet for trygd. Men det viktigste er å se fremover, vær optimist Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå