sicama Skrevet 29. august 2009 #1 Del Skrevet 29. august 2009 Hei Lucy, Har ikke hørt fra deg på en stund nå, og ble litt bekymret. Håper alt er bra med deg og de to bittesmå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/
Lucy80 Skrevet 29. august 2009 #2 Del Skrevet 29. august 2009 Hei, Siv:) Beklager, har hatt litt problemer med dataen vår. Utrolig irriterende! Men nå er jeg her igjen..hehe:) Her går alt bare strålende! På tirsdag har jeg fullgått 18 uker, herlighet så tiden flyr! Jeg bare nyter og gleder meg over graviditeten! Smertene som jeg snakket om nederst i magen er kanskje litt det samme som du beskrev det. Men jeg har nok ikke det så intens som du har hatt det, varer liksom bare noen minutter til tider og av og til litt lengre. Men det kan komme å gå iløpet av bare noen timer, så jeg har det mange ganger om dagen. Det er sikkert livmoren som strekker seg noe voldsomt. Føler at magen min er på spreng hele tiden, og det er vel ikke så rart siden det er to som vokser inni der:) Har en del kynnere tror jeg, men vet ikke om det er det eller om det er noe annet. Vanskelig å vite siden jeg er førstegangs gravid:) Men ifølge jordmor så har jeg det helt normalt. Hvordan går det med deg nå da? Har smertene avtatt litt? Utrolig ekkelt at du har hatt så sterke smerter at du måtte til legevakten! Håper det har gitt seg. Jeg snakket med de i tvillingforeningen, og vi kunne få melde oss på sept/okt kurset:) Så nå venter jeg bare på en bekreftelse. Hun sa at det kanskje var like greit for oss også å ta det tidligste kurset, siden man ikke vet hvordan svangerskapet utvikler seg. Har jo ikke termin før 5 februar, men har fått beskjed om at de nok kommer en plass tidlig i januar. Men man vet jo heller ikke om de kommer enda tidligere. Så da får jo vi hilse på hverandre!!! Det blir kjekt:) Kjenner du noe liv i magen til tross for at livmoren ligger foran fostrene? Jeg kjenner en del til tider. Det er litt aktivitet inni der om kvelden:) På fredag skal vi på kk, og det ser vi veldig mye frem til! Litt nervøs, men mest av alt så gleder jeg meg!!! Vet ikke hvorfor jeg er nervøs siden vi alledere vært på 3 ultralyder og sett at de har vokst normalt og det er aktivitet inni der. Men det er rart med det, klarer vel aldri helt å slappe av:) Så flinke døtre du har da, som strikker til babyene! Det er no litt ekstra stas tenker jeg:) Jeg har ikke begynt å lære meg noe strikking helt ennå, men får vel etterhvert prøve meg litt frem. Må bare få si, at når det kommer til denne malingen min så er det langt ifra proft altså! Har ikke gjort det på en stund nå, og er langt ifra flink...hehe. Kan ikke male mennesker og sånt, men liker godt å tegne mennesker hvis jeg har et bilde foran meg som jeg kan se etter. Min mor har masse bøker for nybegynnere som jeg skal øve meg på. Hun er veldig flink til å både tegne å male, så blir vel litt inspirert av henne:) Men jeg har en lang lang vei igjen...hehe. Jobber fremdeles 100%, men merker at det er litt for tungt til tider. Er jo stup trøtt når jeg kommer hjem, rett og slett helt gåen. Selv om jeg prøver å ikke løfte så mye, så blir det til at jeg må innimellom. Tempoet er rimelig høyt til tider, og det merker jeg godt på kroppen. Vet ikke om jeg skal forsøke å jobbe 80% frem til jeg blir sykemeldt for fullt, kan jo være godt å få 1 dags pause til å hente meg inn igjen. Synes det er så vanskelig å vite hvor begrensningene mine går, tøyer vel grensene mine litt for mye til tider. Alle rundt sier at nå må jeg tenke på at jeg går gravid med tvillinger og at kroppen trenger hvile. Må vel begynne å lytte:) Hvordan synes du det er å gå på aktiv sykemelding? Er det sånn at du jobber akkurat så mye som du selv orker? Gleder meg til å høre mer fra deg!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140585452
Lucy80 Skrevet 29. august 2009 #3 Del Skrevet 29. august 2009 Ble visst et veldig langt brev dette her...hehe:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140585458
Lucy80 Skrevet 30. august 2009 #4 Del Skrevet 30. august 2009 En liten rettelse lengre oppe der jeg spurte om du kjente liv i magen. Mente å skrive morkakene og ikke livmoren:) Går litt fort i svingene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140587986
sicama Skrevet 31. august 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 31. august 2009 Hei - der var du! Kjekt - blir jo litt bekymret når jeg ikke hadde hørt noe på en stund, men godt å høre at det bare var dataproblemer. Smertene har dessverre ikke avtatt - de kommer oftere og oftere, noe som gjør meg litt handicappet. Har vært enda en tur på KK, og enda en gang fått sjekket alt - og det er jo ikke måte på så bra alt står til på alle måter. Denne gangen sjekket de også etter cyster, blindtarmsbetennelse og urinveisinfeksjon men ingenting. Men fikk beskjed om å komme igjen hvis det ble for ille. I disse ca to ukene som dette har foregått har også vekten gått bratt oppover, har lagt på meg to kilo på bare to uker. Så ting vokser ihvertfall. I tillegg har jeg litt sånne strekke- og pressesmerter som du beskriver, som kan vare noen minutter eller lengre. Har merket at det da lindrer litt å legge seg i badekaret, så det er kanskje noe som vil hjelpe deg også? Ellers var det jo helt topp at dere er meldt på samme kurs som oss. Det blir kjekt å treffes! Ser veldig frem til kurset, og håper det blir så nyttig som jeg tror. Regner med at jeg i disse dager skal få vite litt mer om hvor det skal være, og klokkeslett og sånt. Har du hørt noe om det? Ultralyd på fredag blir sikkert veldig kjekt! Jeg skal til spesialisten på onsdag, og er spent på om han kanskje vet noe om disse magesmertene, og litt på hva han sier om sykemeldingen. Den aktive sykemeldingen er slik at jeg velger selv når jeg kommer på jobb, og det har blitt veldig lite, spesielt forrige uke, pga smertene. Men har fått litt sånn dilleoppgaver som er greit å holde på med når jeg ER på jobb. I morgen skal jeg til en fysioterapeut - fikk henvisning fra lege sist jeg var der pga litt smerter i bekkenet. Tenkte det var greit å være litt i forkant, før det evt blir en bekkenløsning. Har VELDIG behov for å komme meg tilbake i aktvitet etter fødselen, og vil ikke at bekkenet skal være til hinder f.eks. I tillegg til basketball har jeg også vært inne på en nettside som handler om gruppetrening for nybakte mødre: www.minibootcampbergen.no. Håper jeg har anledning til å bli med på noe sånt også - kanskje en gang i uken eller annenhver uke. He he - planene er allerede lagt - litt langt frem men men. Har du kjent noe i bekkenet enda? Og hvordan går det med jobbingen - tøft m 100%, ja! Håper dataproblemene er forbigående - ser frem til melding! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140593583
Lucy80 Skrevet 5. september 2009 #6 Del Skrevet 5. september 2009 Hei, Siv:) Hvordan går det med deg? Har spesialisten funnet ut noe om magesmertene som du har? Vi var på kk igår, og det gikk jo bare kjempe fint! Begge to hadde vokst omtrent like mye, var ca 23 cm og 250g. Så friske og fine ut:) Det var en stor lettelse etter vi hadde vært der, og kjenner nå at jeg slapper helt av og nyter hvert sekund! Skal til spesialist igjen om 1 mnd, så blir ikke lenge til vi får se de igjen:) Vi ville vite kjønn, men har valgt å vente med å si det til noen ennå. Var ikke 100% sikker på den ene, siden fosteret lå veldig dumt til. Tenkte vi ville ta sånn 3D bilde rundt uke 24, da får vi kanskje se kjønn bedre. Går det bra med deg på jobb? Har du fått vite noe mer om tidlig sykemelding? Jeg er nå 20% sykemeldt, der jeg har fri 1 dag i uken for hente meg litt inn igjen. Får se hvor lenge jeg klarer å holde ut, er ganske gåen etter en lang og hektisk jobbe dag. Jordmor sa til meg at jeg blir ihvertfall sykemeldt rundt uke 24, og kanskje enda tidligere enn det også. Så tror nok legen min fortsatt går litt etter de gamle " vedtektene" om at tvilling gravide blir sykemeldt i uke 28. Følger ikke mye med i tiden:) Jeg venter fremdeles på svar fra tvillingforeningen om nærmere tid og sted for kurset. Har du hørt noe fra de nå? Gleder oss veldig! Smertene nederst i magen har avtatt en del nå, men kommer sånn innimellom. Har begynt å få en del vondt i nedre del av ryggen, merker det litt når jeg går og bøyer meg. Må nok bli mer bevisst på hvordan jeg bøyer meg og hvordan jeg løfter på ting:) Har ikke merket noe i bekkenet enda, men vet ikke om det jeg kjenner i nedre del av ryggen er begynnende bekken smerter eller hva det er. Jeg kommer til å kontakte lege dersom det skulle fortsette, og hvis jeg kjenner det daglig. Så utrolig artig ut med sånn minibootcamp for nybakte mødre:) Det hadde jo vært tingen å være med på, en strålende måte å komme i form på igjen etter graviditeten og fødsel;) Ser frem til høre mer fra deg! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140621207
sicama Skrevet 13. september 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 13. september 2009 hei Lucy, Dette blir tøft. Vi har mistet dem. Begynte å blø plutselig, uten smerter, hentet av ambulanse, ble undersøkt - vannet til den ene begynte å lekke mer og mer. Vi fikk vite at det kunne gå begge veier -men det var stor mulighet for at fødselen ville starte innen 3 døgn - og da var det mest sannsynlig for tidlig å redde dem. Vi trodde først det skulle gå - hørte om andre som hadde ligget lenge med vannavgang - og håpet på uker slik at de skulle være kommet lenger. Dessverre - etter to døgn fikk jeg rier - morkaken til den ene var også i ferd m å løsne fant de ut - og de ble født natt til lørdag. Barneleger sto klar for å se om de kunne reddes, men det kunne de ikke, dessverre - så begge døde med en gang de var født. Det er veldig, veldig tungt, nesten uutholdelig. Vi kom hjem fra kk i dag og må begynne sørgeprosessen. Jeg må melde meg ut herfra, men ville bare fortelle deg hva som har skjedd først. Det er sikkert veldig tøft for deg å lese, og det er veldig tøft for meg å skrive. Men jeg kunne ikke bare forsvinne uten et ord. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140656796
Lucy80 Skrevet 13. september 2009 #8 Del Skrevet 13. september 2009 Kjære kjære Siv! Jeg sitter bare her i fullstendig sjokk!!! Jeg bare griner og griner! Dette var ufattelig trist å høre, og jeg kan ikke sitte meg inn i hvordan dere har det akkurat nå! Kjenner jeg blir helt dårlig! Dette ble rett og slett for mye for meg! Jeg sender deg den største klemmen og de varmeste tankene!!! Håper dere har masse støtte rundt dere, og at dere med tiden klarer å komme gjennom denne ubeskrivelige vonde prosessen! Tusen tusen takk for at du ville dele dette med meg, det står det enorm stor respekt av! Er utrolig glad for å ha blitt kjent med deg gjennom barnimagen, du har vært en god venn å ha her inne! Ønsker deg og familien alt det beste! Mine tanker går til dere! Stor stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140584384-lucy-80-alt-vel/#findComment-140659539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå