Gjest yrild Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Hvordan går det med legging/søvn? Lette etter grøtnektinnlegg og leste ditt innlegg :-) Vet alt om hvordan man blir veeldig sliten av oppstykket søvn etc... Lykke til :-)
frøet76 Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Hei! Takk for interessen:) I går kveld var en fantastisk kveld. Vi slapp t.o.m å begynne på nytt med opp/nedmetoden. Min mann gikk inn i sengen med henne, sang en sang (i stedet for to som vi pleier), sa "godnatt!" og gikk raskt ut av rommet. Hun sovnet sporenstreks! Og sov hele kvelden med kun et par knyst ved to anledninger. Da gikk vi ikke inn til henne, og hun sov videre. Hadde et par oppvåkninger i natt, men hun fikk smokk og roet seg ned fort ved tiltale. Da kl. var 07 var hun våken igjen og ville opp. Det fikk hun lov til! Og hun fikk skryt for den gode kvelden/natten. (Spørs om hun skjønte noe av det, men pytt sann...) Er veldig spent forut for denne kvelden. Vil det bli som i går?? Hvis det blir hyl og skrik er mannen klar for ny runde med opp/ned-metoden. Men ingenting er bedre enn om vi slipper det. Utrolig hvor bra vi følte oss etter det siste døgnet- mannen sa t.o.m at han kunne få 4 barn til bare vi slapp å slite slik med søvnen hver kveld!!! (Han ville ikke ha flere barn, siden han ble helt utkjørt av syting og søvnnekt). Fremtidens netter avgjør altså om Vesla blir enebarn
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 hehe, jeg må bare få blande meg litt inn her og si at jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, frøet76=) Vi har jo også slitt enormt mye med oppvåkninger på kveldstid, og alenetid med mannen har det blitt så som så med.. Vi har denne uka faktisk opplevd hele FEM kvelden på rad med null oppvåkninger, og følte oss som i den syvende himmel og trodde at NÅ hadde vi endelig knekt søvnkoden (har gått ned til bare en lur iløpet av dagen). Men neeeida; tror du ikke at hun har våkna to kvelder på rad nå- på tross av bare en lur og laaang våkentid før legging...Så nå er vi tilbake på scratch, IGJEN...Til å bli sprø av!! PS- her er det også nettopp alt dette søvntullet som gjør at vi ikke har lyst på en til riktig enda; det tapper en sånn for energi og lysten på en ny liten baby minsker drastisk..Vi skal få flere, det er klart, men orker ikke to tette...
frøet76 Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Huff! Ja, legging skal ikke være enkelt Er så spent på hva resten av kvelden nå vil bringe. Tulla sovnet greit- har laget et par grinelyder- så spørs, spørs.... Krysser fingre. Mye til felles du og jeg, syns jeg - her på DiB. Syns jeg husker deg fra BiM også. Stemmer det?? Var du mye der? Jeg var der, men under et annet nick. Kan jeg spørre deg når din termin var? Min var 6 nov. Håper du også får bukt med søvnproblemet til lille Frøya. Nydelig liten jente, forresten!! Har vært inne og smugtittet på bildene dine. He-he....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. august 2009 #5 Skrevet 30. august 2009 Hvordan gikk kvelden hos dere igår? Her gikk den faktisk strålende, og håper på samme suksess idag! Er så digg når man får hele kvelden for seg selv=) Ja, jeg var på BIM, samme nick ("venter jente" på slutten da, ikke mamman til Frøya). Hva het du der? Hadde jo termin nesten samtidig vi to ser jeg- jeg hadde helt i slutten av oktober, men fødte to uker før termin (lykke!! hehhe, var jo SÅ utålmodig på slutten der;) Har forresten lagt ut noen nye bilder av flisa på profilen min, de gamle var jo eeeeldgamle hehe! (føles som en liten evighet siden, rart å tenke på at det bare er et halvt år...)
frøet76 Skrevet 30. august 2009 #6 Skrevet 30. august 2009 Så bra at kvelden for dere gikk bra i går! Her gikk det også fint. Enda bedre i kveld:) Har kun vært våken en gang, og da var det bare å tilby smokken så la hun seg til rette slik hun liker å ligge- på siden. Tror hun våkner fordi hun (i søvne) reiser seg opp- og så finner hun ikke ut hvordan hun skal legge seg ned igjen slik hun foretrekker. Virker nesten som vi er på vei inn i noe bra! Har ikke vært trøbbel å legge henne heller, og løsningen har vært å gjøre leggeritualet kortere. Ingen dill og dall- en sang, en aftenbønn og så "natta!"... Forte seg ut døren. Ingen skrik og skrål. Gjett om vi er lettet her i huset!!! Syns jeg husker nicket ditt. Mitt var "Sugarcane" av alle ting- teit nick, men kreativiteten var ikke stor.
Gjest yrild Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Hei :-) Så supert at dere er "i rute" igjen! Her i huset har vi hatt en horrornatt... var i dyreparken i går og lillemann fikk sitte med ansiktet vekk fra meg i vogna (Pappa insisterte...). Ble nok alt for mange inntrykk som resulterte i ekstra nærhetsbehov og utallige oppvåkninger... phuh... så i dag blir det en rolig dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå