Gjest yrild Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 Vet det var en tråd her.. men finner den ikke. Lille stump 8 mnd vil bare spise grønnsaker og frukt (les masse frukt og litt grønnsaker og kjøtt)... grøtmåltidene er en kamp der grøten til tider fyker veggimellom.... Andre som har det sånn? Lurer på å gi ham fruktmos med grøtpulver (uten MME) noen dager, men da må jeg vel være litt obs på å gi jernrike grønnsaker... Hva gjør/gjorde evt dere med grøtnekten?
Gjest yrild Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Han er i tillegg helt puppegal... Kan jo ha noe å gjøre med at jeg har begynt å jobbe litt igjen (Onsdag og halv dag mandag)...
FruTB Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Hva med brødskive da? Bo ble grøtlei da han var 8 mnd han også, så vi hoppet over til brød istedet. Har prøvd med grøt flere ganger etter dette, men han nekter. Nå har jeg kjøpt 12 mnd grøt, og tenkte gi det et siste forsøk før jeg gir opp
Venja Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Vi tok en god pause fra grøten. Etter ca to uker uten grøt så har vi nå begynt å gi litt grøt igjen. Er 8 mnd og 3 uker. Morgengrøten erstattet vi med brød og mme. Kveldsgrøten erstattet vi med grøt på glass (den likte han..) eller middagsglass (veldig glad i middag). Nå varierer vi litt med kveldsmåltidet. Stortsett vanlig grøt, men av og til grøt på glass eller middag.
Gjest yrild Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Grøt på glass... det har jeg ikke sett her nede i mellomeuropa... :-) Vi får nok ta oss en pause fra grøten ja og spise mer brød, men han har jo ikke noen tenner, så det er jo litt minimalt hva han får i seg... I tillegg blir det mer middag og mer frukt med fullkorn i (hjemmelaget eller Holle). Ikke tar han flaske heller så MME blir det heller ikke, men han ammes jo så da blir det vel mer pupp igjen da... PHUH... Takk for svar :-) Da er vi ihvertfall ikke alene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå