Gjest Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Hehe, nevermind, jeg fant ut hva det går ut på. Dumme meg trodde det var et triks som gikk ut på å snu babyen på hodet for å få den til å sove. Tenkte at i allverden, det var da en brutal måte å gjøre det på. Men den virkelige opp-ned metoden virker jo grei, for de som sliter med de som ikke vil sove Hehe, må le av meg selv
frøet76 Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 He-he..ja, det høres jo unektelig litt slik ut! Men babyen skal ikke henge opp-ned altså! Til dere som lurer: Det var en metode vi hørte om hos HS i vår. De har hentet teorien fra sovecoach.dk Du må dessverre betale for å få full info om metoden på den siden der, men vi fikk en utskrift på det søvnkurset jeg gikk på hos en HS. Der var det forklart. Det går i korthet ut på at når barnet er lagt, og gråter, så skal du ta det opp i armene dine og holde det inntil deg til det roer seg. STRAKS det roer seg skal du legge det bestemt ned igjen. Begynner det å gråte tar du det på nytt opp og roer det på samme måte. Slik fortsetter du til barnet skjønner at det "ikke kommer noen vei". Det skal ikke ut av soverommet. Vi hadde nytte av denne metoden i vår. Det gikk få dager, så ga gråtingen ved leggetid seg. Kunne legge henne i sengen, si " God natt!", og gå ut av rommet uten protester. Vi var veldig fornøyde med det! Ved sykdom måtte vi fire litt på kravene våre, men stort sett har det gått greit å komme inn i rutinene igjen. Har slitt i det siste, men hadde en fantastisk kveld i går da alt gikk som smurt igjen. Hvis ikke suksessen fortsetter kommer vi til å gjenta metoden igjen. PS! Det var min mann som gjennomførte denne kuren siden jeg er så følsom av meg( jeg forlot huset).Pluss at vi gjennomførte den en periode da vi skulle nattavvenne, og det nok luktet melk av meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå