Gå til innhold

er det vanlig at barn svetter på natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes min datter på 4 år er alltid klam/svett på natten når hun sover.. Har ikke mye klær på seg heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så store barn enda, men min toåring pleier kun å være svett og klam når hun har feber og såklart på de varmeste dagene.

Men barn er vel som oss voksne når det kommer til svette, noen svetter mye mer enn andre når de sover (og ellers også)

Du skal kanskje på 4års kontroll med henne, hvis du ikke har vært da?

Hvis ikke så er jo det en ting du kan spørre hs om sånn for å være helt sikker.

Kan jo også være noe med senga, sengeklærne eller nattøyet som gjør henne klam, eller rommet hun ligger i?

Skrevet

Nei nå merket jeg at jeg var litt hysterisk her.. Jeg sjekket henne nå etter jeg lettet litt på dynen henne og hun sover med 2 puter kanskje det som gjør at hun blir varm.. Jeg vet ikke men hun svetter ikke nå lengre..:) Kanskje hun har bare lett for å svette?

Skrevet

Blir jo kanskje varmt med dyne og to puter nå, så kan jo være en logisk forklaring det!

Er jo ikke rart at man bekymrer seg for barna da, er det kjæreste man har det:)

Kan jo si at mitt barn svetter MYE på beina men nesten ingenting på resten av kroppen, mens jeg er en person som ikke svetter på beina men på ryggen, kanskje din datter er som meg å svetter mye på ryggen f,eks og det merker man ekstra godt for det er jo gjerne der man kjenner etter på barna når de sover eller på magen :)

Så lenge hun virker frisk eller og ikke blir fort sliten så har du sikkert ingenting å bekymre deg for.

Skrevet

Ja, det er vanlig og normalt. Noen barn svetter mer enn andre. Akkurat som vi voksne :)

Skrevet

Jenta vår svettet mye og natten og våknet derfor ofte. Ble ofte forkjølet også fordi sengetøyet ble vått og hun ble kald utover natten. For ca 1mnd siden kjøpte jeg et stooort ullteppe til henne som hun sover med om natten. Kun truse og teppe, og hun er ikke for varm, og ikke kald. Sluttet å våkne om natten har hun også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...