nuttegull:) Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Vi skal reise 1 uke nå med en gutt på 3 år og en baby på 3 mnd,så vi må da ha 1 stor bag vogn,1 sportsvogn,åsså er det bagasjen da. ser ut som at vi må ha 2 store kofferter også,bleier,hånduker,sko og alle klærne også vil jeg ha litt plass til ting vi handler:P men hvor mye har dere med dere? går det bra med 2 barn 2 kofferter og 2 vogner? eller blir det mye å holde styr på hvist man kanskje klarer å presse barneklærne i vognene å vi voksne deler 1 koffert?? hva ville dere gjort?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Husk at dere ikke kommer til å bruke så mye av klærne der. Ikke til ungene heller... Vært lure og ta med litt flytende vaksemiddel på en flaske, i tilfelle dere trenger vaske noe. Er nok en mulighet for at dere må ha med 2 kofferter, men hvis dere har en litt mindre ville jeg tatt den til ungene, lagt bleiepakker i "voksenkofferten" og lånt/leid en paraplytrille i syden. Sjekk med hotellet om de har dette til utlån. Evnt kjøp en billig trille selv. 2 vogner blir mye å ta med!!! Ta også med en bæresele til babyen (tilogfra flyet og andre ganger)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 vi var i syden 2 uker å hadde med 3 kofferter. 2 voksene å en jente på nesten 2år. men da hadde sambo en stor, jeg en mindre å vesla en son liten( å den var det både bleier å alt hun trengte i) vi brukte hennes koffert hjem til det vi hadde handlet. så hadde vi bare en trille.. jeg ville nok tatt 2 kofferter. å gjerne bare en trille til den største. eventuelt søskenvogn om dere har det. eventuellt lå trille der nede til om de har det. å som hun over skriver bæresele e en god ting, hadde det i fjor når vesla var 10mnd å det var gull verdt på flyplassen å slikt.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Til 2 voksne & 2 barn i syden i 2 uker, hadde vi med 2 kofferter, samt ei vogn. Da var eldste 3 år og yngste 7mnd. Hadde med all mat vi trente til yngste, samt bleier. Har hatt med begge ungene alene på ferie i Norge, og da klart jeg å få alt til begge ungene og meg inn i 1 koffert. Hadde vogn i tilegg, og en liten sekk til handbaggasje. Hadde med fullt utstyr til all slags vær + en ikea barnestol til yngste. Du må bare prioriterer, og ta med vaskemidler hjemmefra.
nuttegull:) Skrevet 29. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2009 takk for svar dere:) er det noen som vet om bag vognene blir senft i 2 deler? altså hjulene for seg? og bagen for seg
mai mammaen til to Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 vi dro til syden i fjord...da med en 2 åring og en 4 mnd baby. vi tok med en trille til babyen. som kunne legges helt ned... gikk helt fint. 2 åringen gikk selv... Vi hadde to kofferter med og en sekk som håndbagasje. gikk veldig greit det.
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Vi skal reise i oktober, vi har tenkt til å ta 3 kofferter, en hver til meg og mannen og en til barna med alt det de trenger, bleier mat, klær etc... Så hjem igjen er det plass i den til det vi evt handler Barna er da 10 mnd og litt over 2 år Vi får hånklær på hotellet, både ved bassenget og stranden, så sparer en del plass der. Skal ha med 2 triller som ryggen kan legges helt ned. 2 åringen sover fortsatt på dagen enda. Håndbagasje: 1 sekk, bæresele, og 2 åringen skal ha en sånn liten trillekoffert, han elsker alt som kan trilles. I den skal han ha med tegnesaker, dvdspiller, og andre leker til seg selv og lillebror. Unngår å ha med håndveske på flyturen. Greit å ha armene helt frie. det er ihvertfall planen så får vi se når jeg begynner å pakke
Gjest Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Vi er en familie på 5 der minstejenta var 9 mnd ved siste tur. Vi bruker alltid kun èn koffert da man som regel bruker mindre klær enn beregnet. Ta med litt vaskepulver. Bleier, mat og strandhåndklær la vi i bagvognen. I deres tilfelle hadde jeg byttet ut sportsvognen med ei paraplytrille, og tatt med bæresjal til den minste.
Miss Foster Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Jeg dro 2,5 uke til Spania med mine på hhv 4, 3 og 1 år. Hadde med ei paraplytrille og 1 koffert i normal størrelse - og den var ikke full engang. Samt en liten ransel til ungene med noen leker til å ha på flyet - thats it.
2 gutter og 1 jente Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 vi var 2 uker i syden, 2 voksne og 2 barn på 6 måneder og 2 år. vi hadde 1 koffert vi. men hadde med klesklyper og vaskepulver. var ikke noe problem å vaske litt klær i vasken. det var det verd for å slippe å drasse med oss 2 kofferter.
2 gutter og 1 jente Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 vi hadde med en liten sammenleggbar bag med bleier også da. den lå i kofferten på tur hjem.
2 gutter og 1 jente Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 vil forresten ikke anbefale bagvogn. det kan bli veldig varmt. Ta heller en trille som kan legges flat. det har vi alltid gjort. og ja, bæreutstyr er alfa omega. jeg sverger til en lys og lett meitai jeg da.
___ Skrevet 29. august 2009 #13 Skrevet 29. august 2009 Vi har ikke tatt med vogn til noen av jentene etter at de ble to år gamle. Da kunne de gå greit selv. Ellers har vi hat med en vanlig stor koffert og en ganske liten. Det har vært greit å håndtere for oss to voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå