nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 er det vanlig å bli sykemeldt?? Hvor lenge?? Takker for svar....
gull-håp Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 hei jeg har forsøkt å få sykemelding, men de sier bare at det trenger man ikke så jeg har i allefall aldri fått det.
orkidee* Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 I Porsgrunn gir de ikke sykmelding, du slapper bare av i 20 min etter innsett og så kan du går på jobb eller gjøre det du måtte ønske. Så godt som iallefall..
Rose69 Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Jeg har i IVF-periodene hatt nytte av å koble av litt fra jobb, med full forståelse av min lege.Korte perioder og lengre perioder (1-2-3-4 uker) Alt ettersom. Føl på psyken og kroppen din. Noen synes det er godt å være på jobb og tenke på noe annet (ehh...lett.....not) Andre synes d r godt å gjøre hyggelige ting som trene,drive med en hobby,slappe av,gå turer i skogen. Det avhenger vel også hva slags jobb man har. Men tenk på deg selv hva du kunne hatt godt av. Lykke til! Klem
tinybubbles Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 St Olav aldri gir sykmelding etter innsett. Men fastlegen gir meg 2 ukers sykmelding (i rugeperioden). Du kan prøv å snakke med fastlegen din. 1 ICSI - Synarela + Puregon - 1 av 9 egg befruktet - neg. 2 ICSI - Synarela + Puregon - 1 av 14 egg befruktet - neg. 3 ICSI - Synarela + Puregon - 0 av 12 egg befruktet - avbrutt forsøk 4 ICSI - Synarela + MENOPUR - 8 av 12 egg befruktet, ingen frys - ruger med to seks delt egg.
MK73 Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Ved Ullevål fikk jeg sykmelding fra og med uttak til og med innsetting (ordinært forsøk). Ved fryseforsøk fikk jeg ikke det. Ved alle de fire forsøkene der arbeidet jeg fullt og vel så det i rugeperioden. Ved Aleris er det det samme ved ordinære forsøk, men i tillegg har jeg derfra fått rundt 20-30% sykmelding i tiden frem til test (så jobber jeg rundt 80% i stedet for 120%...). Hvordan de praktiserer med fryseforsøk vet jeg ikke. Mulig noen blir provoserte nå, men slik jeg (og alle legene jeg har snakket med om dette) ser det er det egentlig ganske få som trenger full sykmelding i rugeperioden av medisinske årsaker. Det å få en delvis sykmelding kan være en god løsning hvis man har en krevende jobb. Ellers så er det alltid mange varianter ute og går her - det er alltid en mulighet å ta dette opp med fastlegen, bare vær klar over at det ikke er alle som vil sykmelde uten videre på bakgrunn av IVF, dvs det må ofte være flere faktorer til stede som gjør det problematisk å gå i (full) jobb.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Hei... Jeg synes det er godt med litt ro etterpå...kropp og sjel har vært i en virvelvind...men lurt å koble av og...ellers blir man stresset av eggtenking... Jeg synes det er godt med ro til testing...jeg vil ikke i ettertid tenke at...hva hvis jeg tok det med ro...da...kanskje..jeg har en nokså stressende jobb...og fantastisk fastlege som følger tett opp... Lykke til!
hegeno Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Det er vel sånn sett ikke medisinske grunner til sykemelding, men kan være bra for det mentale. for min del er det ikke bra å ha helt fri. Har tatt forsøk før ferie en gang og jeg blir helt tussete av å ha muligheten til å kjenne etter hele dagen. For meg fungerer det godt å gå på jobb fordi jeg da får tankene mine over på noe annet. Syns faktisk at helgene er de verste når jeg går gjennom forsøk. Da er det vanskelig å koble ut og fokuserer på andre ting. Ved mitt siste forsøk var jeg 50 prosent sykemeldt og jobbet hver dag fra 12.15 til 16. Da sov jeg litt mer og hadde en lang og rolig morgen før jeg dro på jobb. Det fungerte godt fordi det også var stille på jobb, så jeg klarte å holde meg ganske ajour. Ved neste forsøk skal jeg nok også sykemelde meg noe, men kanskje ikke mer enn 20 - 30 prosent, sånn at jeg føler at jeg får gjort litt på jobb og ikke blir stresset av å ikke få gjort det jeg skal;) vi er forskjellige og det som er rett for en er ikke nødvendigvis riktig for en annen! Men viktig at vi også tar hensyn til vår mentale helse når vi er gjennom det her!
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 29. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2009 takker for alle svar. Ser det er forskjellig svar utågår... tror jeg snakker med fastlegen min i mitt tilfelle, så får vi se hva som skjer... har en veldig stressa jobb .... føler jeg trenger ro i rugetia... mange tanker som svirrer rundt i hodet.. tenkhvisomattejegbareikkehaddegjort... forrige gang var jeg sykemeldt, men da av flere årsaker... da festet egget seg, og snuppa vår er tre år nå.. :-) ... ups... ble plutselig så virkelig dette.. til tirsdag er jeg ruger, så sant at egga er gode da.. .....tenkhvisdetikkegårbra....åååå gru gleder meg...... lykke til alle sammen.... så utrolig nerverpirrende dette her er..... jaja, god helj til alle... krysser fingre for alle som trenger det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå