Gjest Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Tenkte å ta meg en razzia på polet og kjøpe inn litt ymse så jeg har til å kunne mikse noen gode drinker. Hva er et "must"? Og hva er favorittdrinkene deres?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 hær går det for vodka å drinkmix fra bunnpris hehe, ellers er det vel rusbrus. er ikke en som har noe peiling på dette akkurat.- men vet de har oppskrifts bøler på drinker... sikkert noe på nett også favoritt drinken min er tom collins eller mohito
2 små og en undulat Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Vodka Gin Kahlua Akevitt Rom Tequila Her er et utvalg gode drinker: http://www.great.no/drink-oppskrifter.441655-73002.html Min favorittdrink er utvilsomt long island icetea:)
Gjest Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Heimbrent Noe mer trenger du ikke. Greit å ha noe å blande i, men både melk, smaries og nyco funker. Bare spør min mann:p
Gjest Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Mitt forhold til heimebrent tok slutt en gang på slutten av nitti-tallet, og kommer definitivt ikke til å bli gjenopptatt:)
Gjest Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 En flaske kaluha(?) innabords fører ihvertfall til at man syns det er en god ide å legge seg til å sove på dansegulvet, for så og hardnakket hevde at man er prinsesse Martha Lovise og derfor ikke kan bli utkasta......
2 små og en undulat Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Kahlua er en slags kaffelikør, og den er kjempegod å blande i drinker. Jeg vil ikke anbefale å drikke KUN Kahlua:P
Gjest Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Kahlua (tunga rett i munnen for å stave riktig denne gangen) er kjempegodt alene syns jeg. Men kanskje ikke en helflaske.
Countess Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 Ha ha.. Småsporvijn.. *ler høyt* Må si at en basisvare for å få til en god drink er isbiter!! Du kan kjøpe så mye du bare ønsker på polet, og en drink vil alltid bli "så som så" uten is. Samme er det ikke vits (selv om jeg aldri følger rådet selv) og dælje i med sprit. Men Bacardi i forskjellige smaker, med forskjellig blandevann funker alltid. Selv er jeg STOR fan av Bacardi Limon med cola Kahlua (snike på andres stavemåte), og baileis(hadde ingen å snike på) er jo fantastiskt godt med kaffe og krem, men kansje ikke så mye av det Men jeg mener det.. Vil du ha gode drinker MÅ du ha is! Hvis ikke har det ingenting å si hvor mye du prøver
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Henger meg på Bacardi jeg altså. Bacardi bruker du i strawberry daiquiri, rom og cola... Bacardi razz smaker nydelig med noe så enkelt som sprite og isbiter. Vanlig bacardi (uten smak) bruker du hvis du skal lage mohito som er en nyyyydelig frisk sak. Ellers så har du jo den berømte cosmoen fra sex & singelliv. Da trenger du vodka, tranebærjuice, en dæsj contreaux og lime. En cocktailshaker er grei å ha, denne skal være kald men uten is. Long Island Icetea er en annen klassiker, men da trenger man rom, vodka, tequila og contreaux, så det er litt drøyt å stå for alene... Vil uansett anbefale deg å finne et par drinker du liker og satse på ingredienser til dem. Masse isbiter og lime må man alltid ha tilgjengelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå