candel Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Hei. Jeg har vært uten prevensjon i snart 7 mnd nå.. Men jeg mistenker at grunnen til at det ikke har klaffet enda kan være at hormonene mine ikke er helt stabile enda..? Har uregelmessige og laange sykluser, pluss at jeg bare er 9 dager mellom EL og TR. Tok en blodprøve som viste forhøyede prolaktinprøver (ikke mye). I tilfelle, kan jeg ta noe tilskudd eller noe for å få mer balanse i hormonene mine? eller vil ikke legene gi meg noe som helst før det har gått 1 år etter prevensjonsslutt? Tar pyridoksin. Vill bli gravid , NÅ:D Er 23 år forresten, så har vel alderen på min side. Noen som kan hjelpe?
*shehasmyheart* Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Hei:) Hva med akupunktur? Hører mange som har nytte av det. Når det gjelder å få orden på suklus, og bli gravid:) Jeg har akkurat begynt med akupunktur/homeopati. Hun sier hun skal få orden på ubalansen i kroppen min. Jeg har regelmessig el og mens da. Ikke der problemet mitt er... Lykke til ihvertfall:)
Gjest Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Hei! Jeg har også vært plaget med prolaktinet. Har hatt laaaaaaaaaaange sykluser, og jeg gikk uten tanta i over et halvt år. Går du på medisiner for dette? Det gjør i så fall jeg. Og denne uka fikk jeg økt dose i håp om å korte ned syklusene mine, og få de mer regelmessig. Har også begynt på akupunktur. Kanskje du skulle prøve det? Helt sykt så mye hun aku-dama visste og hadde peiling på.. Anbefales på det varmeste!
candel Skrevet 29. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2009 vel,jeg har både mensen og eggløsning, ganske stabilt egentlig..men synes syklusene er lange.ca 32 dager mellom hver mens. Kan alltids prøve akupunktur, men vet ikke om jeg har helt trua..og det er dyrt:S men jeg vet jo at det sies at syklusen kan være litt jojo det første året etter prevensjonsslutt..så kanskje må jeg bare vente til det ordner seg selv?? off,frustrerende...
ღ askepott ღ Skrevet 29. august 2009 #5 Skrevet 29. august 2009 Hei du... vet ikke helt hva pyridoksin er... men kan jo fortelle om mine hormonelle ubalanser (har fortalt det flere ganger før her inne, sorry hvis det kjeder noen Ok, når en tar hormonelle prevansjoner (eks p-piller), så sa akupunktøren min at en får hormoner som presser ut progresteronet (som gjør at vi får eggløsning)... Dette kan det gå lang tid før kroppen klarer å kjøre som 'vanlig' igjen... Jeg har virkelig følt at hormonene var ute å kjører, og blodprøvene mine bekreftet det. Har nå kjøpt progresteronkrem på helsekosten, og kjøpt wild yam som jeg begge tar etter dag 14 i syklusen... Akupunktøren min har hatt mange tilfeller med denne problemstillingen... Så var det også viktig at jeg stresset ned... Stress kan også tøyse med hormnene, samt mye sukker/søtt... Jeg er 27 år, så jeg håper alderen er med meg også masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå