Musemor med tre søte små Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Hvor store puslespill skal de klare? Ble litt imponert over min 2,5 åring når han klarer de på 12 og 18 brikker.
Zznorkfrøken Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Vet ikke hvor mye de bør eller skal klare, har ei lita jente som blir 2,5 år om en måneds tid som foretrekker 100-140 brikker. Men det er visst ikke særlig vanlig?
_svana_ Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 Jo mer man pusler, jo flinkere blir man. Det gjelder vel alle. Her er det stort sett mellom 25 og 50 brikker. Etterhvert "kan" man jo puslespillet, det gjelder jo både store og små.
Faylinn Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Tror ikke det er noe "skal", men på noen puslespill står det anslått alder uten at jeg husker helt antall mot alder. Min sønn begynte med ordentlige puslespill da han var 1,5 år og innen han var 2 år puslet han 50 brikker både på brett og "løse" puslespill. Så gikk han lei, og nå som han er 2,5 år pusler han aldri, har ikke gjort i hele sommer.
musketingen Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Min gutt på 2,5 pusler stort sett de puslespillene med knotter... har prøvd seg litt på et vanlig et også, men får ikke til alene.
camillah 2 små Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Tulla vår er 2, og hun er nok lit "treig" når det gjelder puslespill. Hun mestrer godt trepuslespill, og papp-puslespill med 4-6 biter, men sliter litt der bildene blir for kompliserte. Det kommer rett og slett av at vi ikke har puslet så mye, tenker jeg. Her bør vi nok trene mer!
Zznorkfrøken Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Klart det har noe å si hvor mye man har puslet :-) Men av en eller annen grunn gikk jenta vår rett løs på 50 brikker noen mnd før hun ble to, så jeg vet neimen ikke om det er hele grunnen. Finmotorikk og interesse har nok også noe å si?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå