Gå til innhold

Jeg skakjøpe ny trappegrind, og den skal stå i toppen av en trapp, hvilken skal jeg da satse på???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den vi har hatt til nå er i tre, men den har gått i stykker og den kan ikke fikses. Vi har uansett kun vært middels fornøyd med den, kvaliteten har slettes ikke vært topp, så vi ønsker nå en grind i metall.. Men de fleste grinder i metall, festes kun med trykk, og det er jeg skeptisk til i og med at den skal stå i toppen av trappen.. Dersom barn kommer i fart mot grinden stoler jeg ikke på at den holder igjen, og at ikke både grind og barn forsvinner ned trappen.. Disse med trykk har også en liten nede ved gulvet ser jeg, og jeg er redd for at både små og store kan snuble i den på vei ned trappen...

Jeg har funnet to som kan skruves fast:

http://www.babydan.dk/page1077.aspx?recordid1077=95

og alternativ 2 kan brukes med trykk og med skriver:

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnesikring/trappegrinder/premier-trappegrind.html

den siste vil da bli brukt med de nevnte veggbeslagene.

Den fra IKEA er for liten, åpningen er minst 89 cm lang og maks 100 cm, kommer an på om vi fester den vegg til vegg eller vegg til trappebjelke.

Noen andre gode forslag eller erfaringer.

Skrevet

Vi har vært kjempefornøyd med babydan sin:)

Skrevet

Er det den på linken dere har? Flexifit? Likte godt at den ikke hadde kant på gulvet og at den kan festes i veggen :-) Hvordan er åpne/lukke delen på den? Ser ikke den så godt på bildet synes jeg...

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at når den skal stå øverst i en trapp, så er det viktig å ha en som er skrudd fast, så jeg ville ikke gått for alternativ 2.

Skrevet

Vi har alternativ 2 og har skrudd den fast. Den sitter som støpt og vi er super fornøyde. :) Veldig kjekt at den kan håndteres med en hånd også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...