serina Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 jeg har blitt så glad i å bruke bæresele! Syns det er så praktisk når jeg leverer/henter storebror i barnehagen, og når jeg er i butikker ol. Nå har lillegutt vokst utav babybjørnen, så jeg trenger tips om hva som er et bra alternativ. Gutten liker best å kunne se forover, og jeg liker godt å bære på hofta (har litt vel mye av hofter for tiden, men regner ikke med å bli kvitt de så fort..hehe..) hva bør jeg satse på da? SYns babybjørnen har vært litt vond i ryggen, tror det hadde funnes 100 bedre alternativer, men hadde denne liggendes og nesten ubrukt etter første mann, så da ble det den. Men nå ønsker jeg meg en sele som er litt bedre for kroppen - så jeg ikke får ryggvondt. Noen forslag/tips noen?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Da er nok Manduca-selen løsningen for deg=) Like enkel å få på som BB, men myyye bedre for rygg og skuldre- samt mye bedre for babyen også! Kan brukes både på rygg, mage eller hofte, og baby får god utsikt selv om den sitter innovervendt (det er kun BB og andre ergonomisk gale seler hvor baby kan sitte utover; de ergonomisk riktige selene krever at baby sitter innover). Sjekk ut her http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 PS; jeg vil anbefale å bære med selene i kryss bakpå ryggen ved magebæring, det er myye bedre enn rett ned=)
MintCondition Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Enig med lykkeli&gla! Og forøvrig, nå har jeg prøvd å bære på magen med Manducaen, med selen i kryss, og du har rett i at det var mye bedre! Litt plundrete å få poden oppi syns jeg, men det er vel en treningssak
Lea Laus Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Ja, litt trening, men man blir fort vant til Manducaen:) Har noen prøvet Hotsling for hoftebæring? Mvh Ihugga bære-entusiast :-)
Squirrel79 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Jeg signerer forslaget om Manducaen. Jeg har den, og har brukt den i 4-5 måneder nå. Den er utrolig behagelig å bære, og mini trives kjempegodt i den. Lettvindt å ta på og av også. Vet ikke hvor du bor, men vhis du bor i eller rundt Oslo så er det bæretreff i Pilestredet park hver torsdag kl. ett. Der er det mulig å prøve forskjellig bæretøy. Se ellers på forumet www.tettinntil.no Veldig mye bra å lese der.
serina Skrevet 29. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. august 2009 hva med ergo baby carrier? noen erfaringer med den? leser at manducaen og bæring på hofta ikke er opitmalt.. hva er det negative med å bære på hofta med den bæreselen? er ergoen bedre på hoftebæring?
månestråle32 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 jeg har Ergoen og synes den er helt topp til bæring på rygg og på mage. har ikke testet hofta da jeg ikke kan tenke meg at det kan være særlig bra over tid, og spes ikke for mammaer som har mer eller mindre dårlig støttemuskulatur etter graviditet.... Da må en være flink å variere belastingen på begge sider slik at det blir nokså likt i alle fall. men ofte så har man en "god-side" en liker å bære på. bærer både 2 åringen min og han på 9 mnd i ergoen(ikke samtidig) og synes det er kjempeflott! Bæremeisen treffer med selene rett over nakkemuskulaturen slik at jeg får vondt i hodet av den. omtrent slik som BB. ergoen har trykket lengre ut på skuldrene og det funker mye bedre over tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå