Gå til innhold

Noen mormonere(Jesu Kristi Kirke av De Siste Dagers Hellige *pjuh*) her, eller som kjenner noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du egentlig med hvilket undertøy naboene går med? Hva med å behandle dem som vanlige mennesker, noe de faktisk er selv om de er mormonere, læstadianere, islamer osv?

Jeg går da ikke bort til nabokjerringa og spør om hun bruker sting, hipster eller bestemortruser.. Noe må man da få ha i fred?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser poenget ditt anonym 10:37, men det er jo helt naturlig at det vekker litt oppmerksomhet akkurat dette hellige undertøyet - og det er noe LDS'ere vet... Det er jo lov for naboen som faktisk virker som hun er litt interessert i å vite litt mer om LDS naboene sine, å spørre om dette er en religiøs skikk de følger. Jeg tror ikke det er noe galt i å være nysgjerrig på andres religion, heller ikke å spørre. Det som er farlig er hvis det tiskes og hviskes i krokene, det føles nok ikke noe særlig ok. Mye bedre å spørre åpenlyst om deres religion og skikker - da kan de komme med sin vinkling og tolkning av religionen sin. Så lærer man noe nytt der også:) Jeg vil tro at hvis hun spør naboene så kommer de kanskje til å peile samtalen inn på noe annet enn undertøy - fordi de kanskje synes at det er andre ting de heller har lyst til å fortelle om sin egen tro... men da har man jo åpnet en dialog hvis man har lyst til å lære noe mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...