Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #1 Del Skrevet 28. august 2009 Heisann!! Jeg tenker veldig veldig mye på den dagen lillegutten skal ut..Jeg har en jente som vil være rett over 2 år når baby'en kommer. Jenta mi er VELDIG mammajente, det har nok litt med at jeg ammet henne til hun var 21 mnd. Ammet på kveld, natt så hun har aldri hatt barnevakt, vært på liggebesøk eller noe sånt. Hun er veldig rolig og det tar laaang tid før hun stoler på noen. Jeg gruer meg VELDIG til den dagen jeg skal føde, for jeg har ingen anelse om hvor jeg skal gjøre av jenta.. Familien min bor 3-4 timer unna, så de kan ikke ha henne. Samboeren min har litt eldre foreldre 65-70 år begge to og dårlig helse, så jeg tørr ikke slippe de til når hun er så liten.. Den eneste som kan passe henne er pappaen, men han vil jeg jo ha med under fødselen.... Har jo tenkt på å ta henne med, for fødselen skjer jo sikkert på natten, så da kan hun jo bare sove i vognen, eventuelt noen kan komme å passe vogene på sykehuset.. Men..... Jordmor mente at denne fødselen kom sikkert til å gå fort og, så da er alt over på under 1-2 timer... Så da når nok ingen inn til sykehuset før alt er over... Vil jo ikke at jenta skal se når baby'en blir født heller, selv om hun kom ganske stille og rolig til verden... Men det er jo 4-5 mnd til termin så ting kan jo endre seg men tviler i grunn på det... Håper noen med positive svar kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140580874-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #2 Del Skrevet 28. august 2009 du har ikke en god venninde som du kan stole på som evt kunne ha kommet å vært sammen med jenta di hjemme hos dere når fødselen setter i gang? så kunne du ha tilbringt endel tid med denne venninda før fødselen slik at jenta di kunne ha blitt fortrolig med henne gjerne la henne være med jenta di et par timer uten at du er der.? det å ha med en 2åring på sykehuset ser jeg ikke helt lyst på. men er jo opp til hver enkelt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140580874-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140582541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anabelle2010 har født! Skrevet 28. august 2009 #3 Del Skrevet 28. august 2009 Dette er nesten som vår situasjon for noen år siden. Vår storebror var 19 mnd da lillesøster ble født. Vi har ingen familie nermere enn 4 timers kjøring og den andre siden av familien bor helt på andre kanten av landet. Løsningen vår ble at en venninne av meg og hennes mann kom hjem til oss når vi måtte dra på sykehuset, og jeg hadde 7 cm åpning når vi kom dit. Når du er andregangsfødene er fødselen ofte raskere enn første gang, og mannen min var faktisk tilbake til storebror skulle legge seg. Det hadde gått VELDIG FINT da vi dro og han hadde verken grått eller blitt lei seg. Vår storebror var også veldig mammagutt og jeg syntes det var veldig vanskelig å finne ut hva vi skulle gjøre. Det jeg ikke ville gjort var å ta henne med på sykehuset. Jeg tror det er mye bedre for henne å være hjemme i trygge og kjente omgivelser. Og siden dere enda har god tid før fødselen ville jeg spurt noen gode venner som du stoler på, til å komme å passe henne når dere må dra på sykehuset, selv om det er midt på natta. Da har dere tid til å la datteren deres bli ekstra godt kjent med barnevakten/ene og kanskje la dem passe henne noen timer uten dere før fødselen slik at du ser at dette går bra og ikke trenger å bekymre deg. Jeg tror også at du og jeg er ganske like og at vi har litt vanskelig for å stole på andre når det gjelder det mest dyrebare vi har, nemlig barnet vårt. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å klare å gå ut døra hjemme og overlate godgutten til andre kjente eller selv pappa'n. Men det jeg opplevde var at selv om han gråt litt når jeg lukket døra ble det veldig fort stille igjen, og han var blid som en sol når jeg kom tilbake. Nå har vi to barn og den tredje er på tur, og jeg har allerede luftet spørsmålet rundt barnevakt under fødselen med mannen min. (er 12+4 uker så jeg vet at det er litt tidlig enda ;D) Men siden de er 6 og 4 1/2 år er det litt enklere å snakke med dem. Jeg har også jobbet i barnehage i 14 år og har tatt imot mange barn som er veldig knyttet til foreldrene sine, men med tålmodighet og positive voksne går det forbausende fort å få barn til å bli trygge. Men det er nok aller verst for oss mødre!! og i hvert fall nå som du kanskje er litt ekstra emojsonell av alle hormonene som raser rundt i kroppen. Bruk god tid så er jeg sikker på at det vil gå veldig bra!!! ) Lykke til! Beklager det laaange svaret ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140580874-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140582700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 28. oktober 2009 #4 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg sitter her på overtid og venter på at fødselen skal starte, jenta vi har fra før er bare 16 mnd=) Jeg ville aldri drømt om å ta henne med på sykehuset! For det første vet man ikke hvordan fødselen vil forløpe, og man vet ikke hvor lang tid det vil ta, og for det andre, hvem skal passe på henne på sykehuset? Pappaen skal vel være der for deg og personalet har mer enn nok å styre med. Vi har alltid tatt datteren vår med dit vi har vært, så hun er vant til å legge seg andre steder, ikke noe problem, og hun har et nært forhold til besteforeldrene. Vi er heldige med å ha de i nærheten når fødselen starter. Men jeg heier på tipset du fikk av ei annen her: allier deg med ei venninne som kan komme hjem til dere. En god ide er jo å la barnet ditt bli godt kjent med henne på forhånd (også ha alenetid sammmen bare de to slik at barnet er trygg på henne) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140580874-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140882739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 4. desember 2009 #5 Del Skrevet 4. desember 2009 Storesøster var 18 mnd. Hadde tenkt å få ei venninne/naboen til å passe henne, men det var ikkje så lenge sidan vi hadde flytta og hadde ingen ho kjende. Så igrunn hadde vi ingen plan... Lillesøster kom to veker før termin og det gjekk heilt strålandes. Riene begynte rett før leggetid sv ss. Etter at storesøster sov sendte eg mannen min på butikken for å kjøpe ingr til smoothie. Eg ringde jordmor og sa at no startar det, men eg ville ringe henne tilbake når det vart tettare rier. Bakte kake mellom riene og jordmor kom kl 23, så fyllte vi fødekaret og eg senka meg ned i deilig varmt vatn. Kl 0150 kom lillesøster og neste morgon kom storesøster inn i senga vår og fekk helse på lillesøster :-) Magisk! Veit ikkje kva vi hadde gjort om det hadde skjedd om ettermiddagen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140580874-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-141085584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå