Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 6 måneder nå og frem til noen uker siden var amming ikke noe problem. Så hadde jeg tendenser til brystbetennelse på den ene puppen, vet ikke om det var det det var helt sikkert, men etterpå har jeg i alle fall hatt lite melk på den ene puppen.

Og snuppa hu nekter å ta denne puppen! Jeg som trenger all hennes hjelp til å få opp produksjonen igjen. Men nei.. Hun bare hyler og snur seg bort og er lykkelig fornøyd om hun blir tilbudt den andre puppen.

Er det noen som har noen gode tips om hva jeg kan gjøre for å få henne til å ta puppen med lite melk?

Jeg pumper og pumper for å få opp melkemengden, men syns ikke det har så stor effekt akkurat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan prøve å legge henne i "tvillingstilling". Altså samme vei som når hun får sin yndlingspupp, så legger du kroppen hennes på siden av din kropp. Da tror hun forhåpentligvis at hun får sin yndlingspupp siden hun ligger den veien hun helst vil.

Lykke til!

Skrevet

Tja, tvillingstilling, pumping for å få opp produksjon, alltid dårlig pupp først - mye kan prøves, men av erfaring er det vanskelig å få babyen til å godta puppen igjen etter en slik nekt. Produksjonen synker naturlignok, og interessen blir mindre og mindre.

Her har jeg ammet på kun den ene puppen siden Bo var 4 mnd. Pupmpet den andre til han var 6 mnd, men siden da har jeg gitt blanke og kun ammet med den ene, den andre er nok tom tenker jeg. Men det har funket som bare det, så ikke krise om hun ikke vil ha den! :)

Skrevet

Takk for tips:)

Tvillingstilling ble forsøkt i stad med litt bedre resultat enn ellers! Greide også å pumpe ut litt mer enn tidligere her nå, så det er kanskje håp om at det ordner seg!:))

Men har tenkt tanken om å gi opp amming på den puppen dersom det ikke ordner seg snart, men jeg skal gi det et par uker til med prøving og pumping tenkte jeg. Har allerede surret noen uker på denne måten, så jeg begynner å bli ganske lei.

Er allerede blitt ganske skeiv der foran - så hvis jeg går over til å kun ha melk i en pupp må jeg snart ha vekter på høyresida for å ikke tippe...hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...