Shabby Cheap Chic Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Skal ha hjemmelaga pizza i dag men trenger inspirasjon:)
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. august 2009 #2 Skrevet 28. august 2009 Stek kjøttdeig, tilsett taco-/fajitakrydder, tomatpurè og vann, la det koke til passelig konsistens. Legg det utover pizzabunnen, deretter ost og de grønnsakene man liker på toppen. Veldig populært her i huset å legge de grønnsakene man liker på forskjellige deler av pizzaen sånn at alle får det man liker best! :-)
Vilja<3 Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 karnonadedeig, et glass tomatpure, en boks hermetiske tomater med basilikum og oregano, hvitløk og ost på toppen:)
mamman til to gutter Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Vi pleier å steke løk, hvitløk og karbonadedeig, tilsette en boks hakkede tomater og litt tomatpure, salt og pepper og ferske urter (stort sett basilikum og oregano) og lar det koke litt. På pizzabunnen har vi først ferdigkjøpt tomatsaus på glass, så kjøttsausen, så mais og tomat og så ost. Den syns vi hvertfall er veldig god:-)
Shabby Cheap Chic Skrevet 28. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2009 Nam nam.. HAr aldri tenkt på å bruke hermetiserte tomater.. Det er sikkert digg:)
Marthe&AliceEmilie Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Steker kjøttdeig med hvitløk(masse) og løk. har en boks tomatpurre og en boks med hakkedetomater. tilsetter basilikum(masse) salt, pepper. (noen ganger litt raspet gulerot.) lar det stå og surre en stund slik at smakene trekker seg inn..
The Bad Gal Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Varierer alltid hva vi tar på pizzaen, bruker aldri helt det samme. Igår brukte jeg pølseskiver(Gilde, gò og mager middagspølse) saus(av ren nostalgi ble det en sånn pizzasauskrydder-pose fra Toro m løk og tomat), chilli, paprika og tomatskiver + mozarellaost. Bruker ofte kyllingbiter på, i ulike typer sauser. Enten sånne pastasaus-glass fra Dolmio, eller Barbeque-saus(sånne amerikanske med hickory-smak), mais, vårløk, chilli el. jalapenos, tortillachips, tomat, mozarella/cheddarost osv. Grønnsakspizza er også godt, en da må man ha godt med krydder og hvitløk i. Revet gulrot er faktisk utrolig godt på gr.sakspizza. Bruker alltid grov bunn(sammalt, grov spelt og vanlig hvetemel)
camilla^ Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Kjøttdeig syns jeg er best, og da skal det lages saus av sennep. Ketshup, kyllingkrydder, og masse bergby sennep. Og hvitløk og løk. Også har man det man vil ha i. Jeg liker ananas, mens de andre i huset liker masse mais. Så vi har litt forskjellig på. Tomater, sopp er også godt. men det blir pelt av her så jeg gidder ikke. Bruker samme saus til kjøttdeigen når vi har pita også.
*Rutletutt* Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Coop (eller Idun, hvis en ikke får tak i Coop sin) pizzatopping smøres på helt tynnkjevlet pizzabunn. Ha litt pizzakrydder på (sånn tørket oregano, balilikum ol, ikke Toro;o)) og kutt opp en halv pk skinke i biter (jeg bruker de små kokt skinke pk til Gilde). Legg litt mer enn halvparten av skinken oppå sausen. Riv ost og ha på og legg deretter resten av skinken oppå osten - stek og nyyyyyyyt! Det enkle er som oftest det beste;o) Får masse skryt for pizzaen min;o)
Ettervinterkommervår Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Lager tre forskjellige pizza hver fredag, jeg: 1. Barnas favoritt: Hjemmelaget pizzabunn smøres med pizzasaus på glass. Strør ost over og topper med smårettskinke eller kokt skinke i biter. 2. Kjøttdeigpizza: Smører bunnen med pizzasaus på glass. Steker kjøttdeig og løk sammen, heller over mexikansk pizzasaus (Toro), evn tomatskiver, strør ost over og topper med sopp. 3. Kyllingpizzaen min: Smører bunnen med pesto. Legger så på rødløkringer, tomatskiver, squashskiver, strør ost og legger kyllingfiletbiter (som har vært marinert med sweet chili-marinade og stekt litt) og sopp over osten. Dette er min egen oppskrift og jeg eeeelsker den
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 Vi lager en skikkelig god italiensk pizza. Du lager pizza deig med olje istedet for smør. Kjevler ut en tynn bunn og prikker den med en gaffel. Så forsteker du den til den er gyllen på toppen. Imens lager du tomatsaus. Ojle, tomater, salt og pepper, og tørket oregano. Kjør alt sammen i en maskin. Ta ut pizza-bunne og ha på tomatsausen. Ha så på - Grov hakket rød løk - Serano skinke - Friske tomater - Parmesan ost - husk på å ta ekstra ost på kantene. - Skiver med mozzarella ost Sett pizzaen i ovnen noen minutter til osten har smeltet. Ta den ut og ha over frisk ruccola og spinat over den varme pizzaen. Serveres med en skål med ekstra reven parmesan og en skål med litt rømme / creme fraiche. Mmmmmmmmmm. Denne skal vi ha imorgen. Og Jeg GLEDER meg!! Verdt å prøve. Og fordelen er at man kan lage ferdigstekte bunner i forveien. Evt. Fryse de.
Collette Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Pesto i stedet for tomatsaus, fersk mozzarellaost, cherrytomater, pinjekjerner og parmaskinke. Peppes pizzasaus, champignon, kokt skinke, ost og løk. Peppes pizzasaus, karri og hvitløksmarinerte reker, purre og det man ellers liker av grønt. Press over lime ved servering og ta på litt rømme eller evt kesam eller nat. yoghurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå