Gå til innhold

Amme eller flaske?? Oppgitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 15 dager og det har gått opp og ned med ammingen. De første 4-5 dagene fullammet jeg, fikk tilstoppa melkeganger, enormt mye melk, begynnende brystbetennelse og sprakk tvers over på begge brystene. Jeg tok noen dagers pause fra ammingen, da fikk han mm på flaske, men alt ble verre av pumpingen, så jeg fikk tabletter av legen for å stoppe produksjonen (hadde sykt mye melk, kunne uten problem matet 4-5 babyer) Hadde samme problemet med eldstemann og da måtte jeg gi meg. Men da melka var nesten borte kom sorgen over å ikke amme. Jeg begynte igjen, bare for å se, og nå ser det ut til at produksjonen er blitt normal, han suger riktig MEN han blir ikke fornøyd. Han suger veldig lite effektivt, og ofte 1 time om gangen, mot slutten er han urolig og bare slipper puppen hele tiden. Jeg har mere melk i puppene, kan lett håndmelke ut etter han er ferdig, og utdrivingen er det ingenting i veien med. Noen ganger gir jeg han mme etter amming, da drikker han 20-30 ml og sovner med en gang.

Hva kan det være at han styrer sånn og ikke blir fornøyd? Puppene mine er kjempesåre igjen, for han henger der jo konstant! Jeg føler jeg ikke får noe tid til storebror for ammingen tar sånn tid, og han blir jo ikke fornøyd!

Noen med tips om hva som kan være problemet? Lurer på om jeg bare skal gå over på mme igjen, da spiser han fortere, blir mett og fornøyd:-) Men men, koser meg jo med ammingen også, men blir jo så sliten av det og vil jo gullet mitt skal bli mett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første tanke er: For en utholdene gutt som orker å ligge å suge i en time, og ikke rart du er blitt sår og han etterhvert urolig. Ammingen bør jo to en halvtime max, eller 20 min sa min hs.

Det virker som du ikke har nok melk og da vil vel det å gi mme være best. Hva med å amme en gang og morran og en gang om kvelden, mme resten? Kansje du har nok melk til de to måltidene? Jeg dro amminga alt for langt fordi det er kos og prestasjon. Det er fortsatt litt sårt, men vi må tenke på det beste for barna våre. Slik du beskriver det nå virker han jo ikke særlig fornøyd?

Skrevet

la han suge ofte, men ikke lenger enn 20 minutter. Da regulerer normalt produksjonen seg etter etterspørsel.

Gjør ditt beste :-) Det er bra nok :-)

Selv hadde jeg som mål å fullamme i 6 mnd, men måtte ty til grøt når han var 4 1/2 mnd og det var det riktige for oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...