Hanne Pannekake Skrevet 28. august 2009 #1 Skrevet 28. august 2009 Har vært ekstemt heldig med vesla fram til nå. Hun har enten sovnet straks hun blir lagt (kl 19) eller skravlet med seg selv en times tid for så å sovne. For noen uker siden begynte hun plutselig å hyle og holder det gående i et par timer før hun sovner av utmattelse. Har dere damer noen gode råd? Det virker nesten som hun blir overtrøtt. Burde jeg prøve å legge henne en time tidligere?
fjollefrua Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Vi har også dette problemet nå. Han har akkurat fyllt 17 mnd og begynte i barnehagen 10 august. Mener å ha lest en artikkel om at dette er helt normalt. Mini har hele tiden vært kjempeflink til å sovne og sove natten gjennom. Plutselig har han begynt å våkne enten noen timer etter at vi har lagt han, eller midt på natten i 2-3 tiden. Da holder han det gående i minimum en time, og ikke noe er bra nok til å få roet han....
Hanne Pannekake Skrevet 28. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2009 Flere med dette problemet ja... Velsa sover ca 2 timer på dagen. Vanligvis en gang, men av og til får hun to lurer. Sovetidene i barnehagen passer henne litt dårlig. De sover som regel fra kl 12, men vesla skulle nok heller fått seg en dupp kl 10 og en kl 14...men det ødelegger jo hele opplegget til resten av barna.
fjollefrua Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Mini sover som regel til kl 0800, og når han skal sove igjen i barnehagen da er kl ca 12-1230. da sover han maks en time. Vi prøver da å holde han våken når han kommer hjem for heller å legge han kl 19. Dette funker da tydeligvis ikke... I helgene så står han opp samme tid, sover som regel i senga si på dagen og da sover han i over to timer... Er våken til han skal legge seg i 19 tiden og da sover han til neste morgen. Så jeg tror det er barnehagen som gjør at rytmen plutselig har snudd hos oss... Vi får bare se hvordan det går fremover, ellers må vi finne på noe...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Hanne Pannekake... Mini her hadde og to lurer i bhg når han begynte der med de samme tidene som din. Men bhg klarte faktisk å holde han våken til 11- 11.30 så det gikk egentlig ganske knirkefritt over til en lur. De prøver jo å samkjøre mest mulig, og det skjønner jeg. =) Det har dog ikke hjulpet med å gå over på en lur for nattesøvnen, fremdeles en haug med oppvåkninger på natten :/ Men alt går vel seg til
Hanne Pannekake Skrevet 28. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2009 Uff da Anonym:( Min begynte i barnehagen 1. mai og alt har fungert fint fram til nå. De har jo strekt sovetiden hennes også til kun en lur rundt 12, men det er det jeg nå tror er problemet; at hun er overtrøtt når jeg prøver å legge henne kl 19. Men det som er vanskelig er å skjønne om hun er overtrøtt eller ikke trøtt i det hele tatt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå