Gå til innhold

Spinalbedøvelse vondt få satt??

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor vondt dere opplevde å få satt spinalbedøvelsen før keisersnittet. Jeg har tidligere fått sprøyte i ryggen for å sprøyte kontrasvæske inn i ryggmargen, og det er det mest smertefulle jeg noen gang har opplevd. Jeg er derfor redd for flere sprøyter i ryggen, men spinalbedøvelse er kanskje ikke så vondt?? Jeg er ikke noe redd for vanlige sprøyter. Bare de i ryggen..

Fortsetter under...

Nei.

jeg er temmelig pysete - iallefall når det kommer legen med diiiiigre sprøyter - men dette gjør ikke vondt.

(bare ubehagelig, både med stikket og det at man skal sitte musestille og krumme ryggen når man er så himla diger over magen)

Jeg synes å sette inn kateter er ca 100 ganger mer ubehagelig enn spinalstikket.

Jeg har også sprøyteskrekk! Men denne sprøyta er ikke vond i det hele tatt! Men jeg er like dritt nervøs hver gang jeg skal ta den! Veldig ubehagelig å ta den da..Redd for at de skal stikke feil..Eller tenker likevel at denne gangen kansje det gjør vondt! Men det gjør det jo ikke..

Jeg syntes ikke det var vondt i det hele tatt. Kjente ikke noe til stikket - eller stikkene. De stakk visstnok 2 ganger. Det eneste jeg kjente var som om noen presset f.eks en finger mot korsryggen, og det gikk veldig fort.

Jeg ba om lokalbedøvelse før spinalen i ønskebrevet mitt, men vet ikke om jeg fikk det. Tror ikke det, for jeg fikk beskjed dagen før om at det ikke var noen vits i siden lokalbedøvelsen ville stikke den også :)

Min konklusjon: Ikke noe å grue seg til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...