Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #1 Del Skrevet 28. august 2009 Heisann!! Jeg tenker veldig veldig mye på den dagen lillegutten skal ut..Jeg har en jente som vil være rett over 2 år når baby'en kommer. Jenta mi er VELDIG mammajente, det har nok litt med at jeg ammet henne til hun var 21 mnd. Ammet på kveld, natt så hun har aldri hatt barnevakt, vært på liggebesøk eller noe sånt. Hun er veldig rolig og det tar laaang tid før hun stoler på noen. Jeg gruer meg VELDIG til den dagen jeg skal føde, for jeg har ingen anelse om hvor jeg skal gjøre av jenta.. Familien min bor 3-4 timer unna, så de kan ikke ha henne. Samboeren min har litt eldre foreldre 65-70 år begge to og dårlig helse, så jeg tørr ikke slippe de til når hun er så liten.. Den eneste som kan passe henne er pappaen, men han vil jeg jo ha med under fødselen.... Har jo tenkt på å ta henne med, for fødselen skjer jo sikkert på natten, så da kan hun jo bare sove i vognen, eventuelt noen kan komme å passe vogene på sykehuset.. Men..... Jordmor mente at denne fødselen kom sikkert til å gå fort og, så da er alt over på under 1-2 timer... Så da når nok ingen inn til sykehuset før alt er over... Vil jo ikke at jenta skal se når baby'en blir født heller, selv om hun kom ganske stille og rolig til verden... Håper noen med positive svar kan hjelpe meg.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Bad Gal Skrevet 28. august 2009 #2 Del Skrevet 28. august 2009 Vi har ingen familie i nærheten(40 og 140 mil unna, og jeg vil ikke ha noen boende her "på vent" i flere uker!), så vi tar henne med oss. Er også spådd en kjapp nr.2-fødsel, så kan ikke forvente å få tak i noen når det starter. Jeg fødte på ettermiddagen sist, riene startet noen få timer før, så trenger jo ikke bli på nattestid. Naboene våre er de eneste hun kjenner, og de har jo jobber de må passe, så kan ikke avtale med dem. Jenta vår har heller aldri blitt passet av noen før, ikke før hun begynte deltid i b.hage for 2 uker siden. Hun er bare der frem til 12 på formiddagen, så nytter ikke sette henne dit heller. Det går nok fint å ha dem med, vet andre som har gjort det i samme situasjon. Man har jo ikke mye valg, må man så må man! Får heller bare klare oss alene på fødestua, er jo ikke akkurat en setting som passer for en 2-åring, pappaen får gå litt inn og ut mellom stuene... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140581026 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maisie Skrevet 28. august 2009 #3 Del Skrevet 28. august 2009 Vi får akkurat 3 år imellom barna. Tenker også mye på hvordan vi skal gjøre det med barnevakt under fødselen. Familie bor langt unna. De som bor nærmest, kjenner ikke gutten vår så godt. Så enten må vi få familei til å bo "på vent" hos oss (litt kjipt når man ikke vet nøyaktig fødselen starter), men det kan jo bli vanskelig for dem å slippe alt de har i hendene for å komme hit på uviss tid. Eller så må vi i løpet av høsten alliere oss med noen vi kjenner her som kan trå til på kort varsel. Skrekken er at fødselen skal starte på natten, for sambo jobber på natta, så jeg er alene med gutten og hunden om nettene. Er ikke bare bare for ham å komme seg fra jobb og til sykehuset da, eller for meg å finne noen som kan være barnevakt midt på natta. Greit nok om vi kan levere i barnehagen før fødselen starter, men vi har jo ikke noen garanti for at ungen er ute til barnehagen stenger, og da er vi like langt. Å ta gutten med på sykehuset er uaktuelt. Jeg må jo sitte i bilen med rier da, og det er ikke noe han skal bli utsatt for. Å se at mamma har vondt er sikkert traumatisk for ham. Så jeg håper at det i løpet av høsten skal dukke opp et mirakel i form av noen gode venner som bor nært oss og har bil og som gutten er trygg hos. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140582967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobarnsmor i januar=) Skrevet 29. august 2009 #4 Del Skrevet 29. august 2009 Hei! Vi får også veldig tette barn. Gutten vår blir 1 år og 4 mnd når nr. 2 kommer. Nå har det seg slik at han har begynt i barnehagen, og vi har hatt han borte hos farmoren sin flere ganger. Så det vi tenker å gjøre er å be henne komme hit og sove her hvis det starter om natten. Hvis det starter på dagen er han i barnehagen, eller så kan han kjøres dit. Hvis barnet ditt går i barnehagen, kan hun kanskje være der hvis det skjer på dagen`? Og hvis det skjer på natten så ville det kanskje vært lurt å få noen hun er trygg på til å komme å overnatte så hun slipper å bli vekt? Hvis det blir et problem, ville jeg kanskje prioritert at mannen min ble hjemme under fødslen og heller dra uten bekymringer.. Vet ikke om jeg hadde fått noen trivlig fødsel hvis jeg i tilegg til alle smertene skulle ligge og bekymrre meg for om barnet mitt hjemme var trygg og hadde det bra.... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140586628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til 2 og lille frøet.. Skrevet 30. august 2009 #5 Del Skrevet 30. august 2009 Ja jeg satser jo på at min fødsel skjer på morningen/dag når hun er i bhg. For har planer om å reise hjem tidlig fra sykehuset hvis alt står bra til med mor og barn... Der som jeg skal føde (bergen) er man jo heldig viss far får være under fødselen, etter det må han reise hjem... Helt sykt men... Barnefar får kun love å være der mellom 17-20 i besøkstiden.... Så vil hjem fooort... burde jo ikke vært sånn.... Far er jo like skylding i babyen han..... TAKK for tips damer!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140588312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Relu Skrevet 1. september 2009 #6 Del Skrevet 1. september 2009 Mine barn er henholdsvis 9 år (gutt) og 1 år og 3 mnd da jeg har termin. Regner med at jeg leverer begge barna hos min mor, sånn som jeg gjorde med eldstemann da min lille prinsesse ble født. Der er de begge trygge og glade, og de kan komme inn og se på den nye babyen så fort den er født Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140599261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tremo Skrevet 2. september 2009 #7 Del Skrevet 2. september 2009 Min første var 2 år da andremann kom. Den gangen hadde jeg mor boende her en uke før termin. Var veldig praktisk når vi måtte rushe ut rundt seks på kvelden, selv om det var litt pes og ha henne oppå meg i flere dager Hadde hun ikke vært her, så hadde vi måttet tatt eldste jenta med, og siden nummer 2 ble født 20 min etter vi kom på sykehuset, så ville ikke far fått vært med. Men det hadde gått bra det og. Nå når tredjemann kommer, så satser jeg på at gode naboer kan komme og hjelpe til... Det viktigtste er at du har en slags plan som du synes fungerer, slik at du slipper å bekymre deg for mer en nødvendig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140606514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sporty26 Skrevet 4. september 2009 #8 Del Skrevet 4. september 2009 Hei. Har ei venninne som er i samme situasjon. Hun har alliert seg med ei som jobber i barnehagen. Hun kjenner jo barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140612766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 12. september 2009 #9 Del Skrevet 12. september 2009 Synes spoerty26 har et godt forslag; alliere seg med noen som jobber i barnehagen, og som kjenner barnet. Ellers hadde jeg fått en venn som er hjemme med barn, nabo, elev på vgs eller student til å passe eldstemann. De dropper nok skolen en dag om de får betalt for å sitte barnevakt en natt/dag. Er jo fortsatt en stund til fødsel, så har god tid til å bli kjent om de ikke kjenner hverandre så godt ennå. Ville nok også latt dem "prøve seg" en natt på forhånd. Kommer barnevakten hjem til dere tror ikke jeg det skulle være noe problem. For min egen del hadde jeg nok fått mamma til å komme ca en uke før termin, tror det hadde vært godt å få litt avlastning på slutten.. (men nå har vi flyttet nærmere familie, så har flere som kan stille opp på kort varsel døgnet rundt) Det siste jeg ville ha gjort var å ta med storebror (akkurat 2år ved termin) på sykehuset. Er jo fortsatt noen som må passe ham om pappa skal være med inn på fødestuen, selv om det bare er i 5min. Og å ha med gutten inn på fødestuen er uaktuelt, ikke kjekt å se mamma ha det så vont. Da ville jeg faktisk heller latt pappa være hjemme med gutten. Kvinner i mange generasjoner før oss (og andre steder i verden) føder uten far til stede, så vi klarer det nok også om ikke det er noen fornuftig løsning på barnevakt problemet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140654732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Let's hear it for the boys! Skrevet 13. september 2009 #10 Del Skrevet 13. september 2009 Vi får nøyaktig 2 år mellom dem. Har avtalt med både min bestevenninne og sambos bror at de kan passe han (hvem av dem vi ringer kommer an på når fødselen starter), men det er hvis det skjer rundt termin. Går jeg langt over vil jeg mest sannsynlig spørre om min mor eller svigermor kan komme og være hos oss. Ikke bare er vi da garantert barnevakt under fødselen, men jeg kan også få litt hjelp her hjemme. Vet jo hvor utrolig slitsomt det er å bare komme seg opp av senga de siste dagene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140579946-dere-med-to-tette-hva-gj%C3%B8r-dere-den-dagen-dere-skal-f%C3%B8de/#findComment-140656064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå