Gå til innhold

grøt og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel egentlig et luksusproblem, men lurer litt på hvordan det har vært for andre.

Lille er 4,5 mnd og jeg har innført grøt etter samråd med hs, ammet 2. hver time og begynte å bli temmelig sliten.

Hun elsker grøt og er nå oppe i en halv porsjon som hun får på ettermiddagen. Har alltid vært hard i magen, men etter at vi begynte med grøt har dette endret seg og blitt bra.

Har alltid sovet dårlig på dagtid, brukt nesten hele dagen på å få henne i rutine med søvn - nå sover hun glatt 2 timer i strekk på formiddagen og 1-2 timer på ettermiddagen.

Nettene har alltid vært greie, ammet 1-2 ganger pr natt, men nå våkner hun jo ikke i det hele tatt! sover 11-12 timer uten mat. Har vært sånn siden jeg begynte med grøt. Er nesten redd det er noe galt med henne jeg, må inn og sjekke iløpet av natten, jeg våkner jo med spreng.

Er alle babyer sånn? Eldste ble nesten verre en periode etter grøtstart for så å stabilisere seg, er ikke vant til at det går sååå glatt. Hun er ikke slapp eller grinete heller, bare blid og fornøyd. Slutte å engste meg kanskje og nyte at hun sover???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååhhh... Kos deg :-)

Her håpet vi veldig på en lignende utvikling når lillemann var 4 1/2 mnd, men den gang ei... vi voksne sliter fortsatt med at han trenger kun 1 time dagsøvn (maks 1 time og 20 minutter på sjeldne dager) fordelt på to dupper og at han fortsatt våkner 2 ganger på natten.. men han er jo blid og fornøyd, utvikler seg bra og 2 ganger nattoppvåkning er myyyye bedre enn 6 som vi hadde på det værste!!

Skrevet

Har ikke like stor effekt her, men da vi ga 2 grøtmåltider om dagen, og ikke ett, så gikk han fra 2 til 1 amming om natten (med ett måltid gikk han fra 3 til 2 amminger på natten), pluss at han sover 2 timer i stedet for 1/2 etter grøt på morgenen. Det resulterte i at han samtidig har gått fra 3 til 2 dupper på dagen (stort sett). Han har akkurat blitt 5 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...