frøet76 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Her har vi pga dårlig etterspørsel gått ned til ett puppemåltid for dagen- og det er på morgenen. Hvor mye morsmelk gir dere i løpet av et døgn nå? Kveldspuppen forsvant da jeg sluttet å amme i dobbelsengen (pga avvenning på natten), og på dagtid er hun ikke interessert. Syns egentlig at hun drikker litt lite generelt, og bleiene er ikke mye våte. Hva gir dere evt av væske i løpet av døgnet-sånn ca?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Ammer en gang for dagen ca.. Ellers får hun faktisk 3 flasker mme i løpet av en dag.. Eller dvs, 2 flasker med 240 ml og en med 120 ml.. Hun elsker flasken mer enn alt på jord, så regner med at jeg snart kan tatovere "ute av drift" på puppene mine..
AO3 Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Han er 10,5 mnd nå, og får pupp tidlig på morgenen (ca kl 5), etter jobb, og før han legger seg om kvelden. Han får vann i tillegg, men jeg vet sannelig ikke hvor mye han egentlig får i seg (pappaen er jo hjemme nå, ikke jeg). Tror ikke det er så fryktelig mye, men tydeligvis nok!
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 Vi ammer 3 ganger om dagen. Hadde det ikke vært for at snupp har melkeallergi, hadde jeg nok kanskje vært nede i en pupp om dagen. Vi ble anbefalt å amme så lenge som mulig mens vi introduserer ny mat. Snuppa har aldri tatt flaske, men etter vi reduserte på antall puppmåltider tar hun flaske som bare rakker'n. Kanskje litt dumt når hu er blitt så stor. Jeg gir en el to flasker mme i tillegg til pupp (er ikke mest igjen i de) hver på 100ml til middagsmåltid og brødmåltid.
løkky82 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Ja ca 4 ganger om dagen. Synes han er blitt mer ivrig nå etter jeg er startet å jobbe. Men denne gutten har alltid vært VEDLIG glad i melk. Må vel trappe ned nå siden jeg ikke vil amme lenger enn til han er 1 år.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Han koser seg litt med puppen om morgenen, men er knapt noe igjen i puppene her så er bare for kosens skyld. Han er 10mnd idag. Han får ellers velling og vann, så får jo endel væske sånn sett...
shari_z Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Ja, ammer veldig mye fortsatt. Hun er snart 10,5 mnd. Min spiser veldig lite fast føde, og så lenge hun ikke spiser bedre, så får hun amme så ofte hun vil. Aner ikke hvor mye hun får i seg, men det er nok siden vekta er fin og hun utvikler seg normalt.
Høna08 Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Skulle ønske jeg ammet.. Men her hadde poden fått nok da han ble 9,5 mnd. Plutselig en dag snudde han seg bare bort. Prøvde i en uke, la han til, pumpet meg og styrte på, men han var tydeligvis blitt for "stor" for pupp ;-) Litt trist for jeg synes ammingen var såååååååååå koselig. Men skal være glad fikk ammet så lenge som jeg fikk da. Gikk fra fire ganger om dagen til null ganger på en dag ;-)
Frk. uflaks Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Ammer morgen og kveld og vanligvis 2 ganger mellom der, men blir slutt på det når jeg begynner å jobbe om 1 uke;) Ellers begyner han å venne seg til at det er slutt på natt amming og det er supert!
nelliik m/blå & rosa Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Lille blå er 10,5 mnd da. Og nope! Ammer ikke noe Sluttet for ca en måndes tid siden - og da var det på høy tid!! Har hatt ammetrøbbel gjevnlig, siden dag 1, og er heller stolt av at jeg har hodt ut så lenge med det herket. Koselig var det kun når vi lå i sengen.. ) Og det var det eneste han ville til slutt! Nektet når vi satt eller hvis det var våkentid. Nektet hvis det ikke var mørkt eller han ikke var trøtt. Nattammet bare de siste måndene og når jeg ble student var det nok. Noe som passet for lille blå veldig bra ) Men måtte pumpe meg nedover pga sprengen og fare for brystbetennelse. Det fikk han jo på flaske da.. Ble gradvis mindre, og tror jeg er ganske tom nå Ser fortsatt avogtil litt hvitt som siver ut, men det gir seg nok straks
Squirrel79 Skrevet 29. august 2009 #11 Skrevet 29. august 2009 Her ble det slutt på ammingen når mini var 5.5 måneder. Da ville han ikke ha mer, og snudde seg bare bort. Dette var etter ganske mye trøbbel med ammingen i forkant. det ble gradvis trappa ned på slutten, og jeg var nede i ett måltid på morgenen. Han har fått flaske til de andre måltidene en stund. Jeg syntes det var sårt å slutte å amme, for det var jo litt kos, men det var også mye stress med en gutt som hylte nesten hver gang jeg forsøkte å legge han til de siste månedene.
blomsterjenta Skrevet 29. august 2009 #12 Skrevet 29. august 2009 Jenta mi på 9,5 mnd får pupp 3 ganger, morgen, middag og kveld, og får ca 300 ml mme på flaske i tillegg. Drikker vann til måltidene (4 måltider hver dag)
Gullblomst Skrevet 29. august 2009 #13 Skrevet 29. august 2009 Jepp her ammes det mye enda. Lillegutt er 9 og 1/2 mnd, og elsker både mat og pupp Vi ammer ikke så mye på dagtid. Bare enkelte dager når han selv viser tydelige tegn på at han vil ha. Ellers ammer vi morgen og kveld + mange ganger (fra 2-5) på natterstid. Dette er en uvane vi la oss til i ferien. Når vi var hos folk var det så enkelt å bare legge han til puppe dersom han våknet på natten, og dette har nå sklidd helt ut. Det ideelle hadde vært å amme morgen ettermiddag og kveld. Det er målsetningen her i huset.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 29. august 2009 #14 Skrevet 29. august 2009 Min gutt er snart 11 mnd og jeg ammer ikke. Han ville ikke ha mer da han var 4-5 mnd gammel. Men hadde jeg kunnet forstsatt hadde jeg satt en stopp ved 6-7 mnd etter MIN meining:) Her får han Nan morgen og kveld + vann/utvanna juice ellers til/mellom måltidene.
babyfrøken *mamma* Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Ja (",) Ammer ganske mye enda vi, snuppelure elsker både pupp og mat. Ammer en gang om natten, i sengen om morgenen, før første lur 09.30, ofte en eller annen gang på formiddagen, før lur 14.30 og ved legging rundt 19. Veldig glad for det, synes det er kjempekoselig jeg!! Kommer nok til å amme så lenge hun selv vil frem til hun er nesten 2 år (skal ikke tilbake i full jobb før da).
Indigo 08-10-13 Skrevet 30. august 2009 #16 Skrevet 30. august 2009 Ja:) Gutten er 9 1/2mnd og selv om jeg er begynt i jobb og han i bhg, ammer jeg ca. 5 ganger om dagen. Må bare si at vi er kjempeheldig i staten med 2 timer betalt ammefri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå