Gå til innhold

har dere opplevd at de små blir smittet av andre bebiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er invitert på besøk til en familie som nettopp har vært syke, ikke svineinfluena men skikkelig forkjølelse. Siden de har små barn tenker jeg at hele huset sikkert er skikkelig infisert av basselukser siden alt har vært i munnen og blitt spist på de. Skal jo egentlig ikke smitte nå, men min erfaring er at det sitter igjen basselusker lenge i luften....

Få se i morgen om vi går:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke til å unngå, de små kommer til å bli syke. Blir litt drøyt å la vær å besøke noen fordi de har vært syke, da kan man jo til slutt ikke gå utenfor døra da.Og hva når de begynner i bhg?? Er som regel bedre om de har vært borti litt smårusk så er de litt bedre rustet når de skal være daglig med andre barn.

Mener ikkeat man skal behøve oppsøke sykdom og det er jo klart annerledes for utsatte grupper,helt nyfødte, nedsatt immunforsvar o.l.

Og nei, basslusker henger ikke i lufta lenge etter, så det trenger du ikke være redd for. Vær nøye med håndvask og om noen hoster så går det vel an å holde seg litt unna.

Skrevet

Gutten min hadde RS da har var 7 uker, og ble innlagt på sykehus med pusteproblemer. Har har etter dette utviklet barneastma...

Dersom du har et lite spedbarn ville jeg nok vært litt forsiktig med å besøke de som er syke..Men virus lever ikke lenge i luften, og smitter derimot like før sykdom bryter ut, og mens man er syk (smitte sitter i dråper som hostes/nyses ut..). Så hvis de er friske, er de ikke smittebærende lenger...

Er forøvrig enig med NuttaMi at ungene må gjennom endel infeksjoner..men synes ikke det er nødvendig å utsette de minste babyene for infeksjoner hvis man kan unngå det...

Skrevet

Vi lever ganske sosialt. Småtten har måttet tåle eldre unger inn og ut av huset helt fra han kom hjem - ja, på sykehuset også, for den del. Jeg passer på at alle unger vasker hendene når de kommer hit (de har jo gjerne lekt ute først, kommer kanskje rett fra bhg osv), men ellers stresser jeg ikke med det. Tror det er sunt at de små møter noen baselusker oppgjennom. Så langt har ikke småtten vært syk (7 1/2 mnd).

Eneste jeg stresser litt med å unngå er omgangssyken... DET er pyton.

Skrevet

Hehe, enig der, holder meg laaaaangt unna allemed omgangssyken;) Det er jo ekstremt smittsomt og da, og for meg den værste måten å være syk på;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...