Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 No er vi "under tilvenning" på grøt. Bruker maisgrøt og risgrøt siden gutten ikkje er mer enn 5 og en halv måned. Har holdt på i 2 uker snart med gradvis tilvenning. Er ennå ikkje komt opp i full porsjon og i tillegg får han nesten et halvt glass med sviskepure etter grøten. Likevel har han hard mage. Kva skal eg gjere? Vanskelig å følge med på avføringa også, fordi han bæsjer max to ganger i veka. Usj, vanskelig dette her. Enklere med berre amming, men han må jo snart spise grøt uansett..
MathildeC Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jenta vår var MYE plaget med hard mage. Hun bæsjet sjelden med morsmelk også, gikk opp til to uker mellom hver gang!! Men da var ikke bæsjen så hard når den kom, det var vel mer ved fast føde. Noen ganger hjalp det med svisepure, men det var malt jeg synes virket best. Gav henne rett og slett en t-skje med det, enten i grøten eller bare rett fra glasset. Noe jeg ikke prøvde, men har tenkt på siden, er alle de tingene man finner i helsekosten - linfrø?? Et eller annet man bare kan strø over frokostblanding (for voksne) og dvs sikkert da også over grøten for små barn. Verdt å sjekke ut litt mer kanskje? Men da vi gikk til legen, var det eneste rådet han hadde, malt.
Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Har faktisk kjøpt et glass malt som eg tenkte eg skulle prøve. Men var usikker på kor mykje han skulle få, og korleis. Så no skal eg prøve det. Takk!! :-) Gir du malt til alle grøtmåltid?
passilurken Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 her går det i masse svisker i grøten og tran. det har hjulpet godt. tran er jo olje, så det skal jo smøre godt. ellers så lager jeg sviskemosen selv. min er nesten 6 mnd og spiser heller ikke hele porsjoner grøt. han får gulrotmos til middag og det går ned på høykant:) han er gått bra å bæsje en til to ganger daglig til en gang hver 3-4 dag. på søndag brukte han 45 min på å bæsje! han gråt og var tydelig fortvilet og hadde det vondt. da økte jeg dosen med svisker... nå får han en stor barneskje i grøten hver dag. håper det order seg for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå