Gå til innhold

Noen som har bygd hus her?

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer på om vi skal ta en sjanse å bygge ett hus, men er så usikker på alle de forskjellige kostnadene.... Selvom det står at ett ferdighus vi ser litt på koster 1.300000 .- er det jo en haug av andre kostnader vi ikke vet helt om.... Da blir det nok mye dyrere..

Noen som har noen ideé om hva man bør beregne om tomten koster 2.000000 .- og huset 1.300000 .- ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140577920-noen-som-har-bygd-hus-her/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Vi var ferdige å bygge for ett år siden. Anslagspris for hus+tomt var 3000000, men me litt nye møbler, oppkobling til vann, kloakk, strøm osv. kom huset på totalt 3500000.

Ps: Vi var heldige med tomten. Betalte bare 450 000 for den :D

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Vi holder på å bygge. Straks i gang med egeninnsats, og regner med innflytting i løpet av et par måneder.. Kjøpte tomt til 1,2, tilbudet på "basishuset" var på 1,5. Om vi holder oss sånn nogenlunde til budsjettet, ender vi opp på ca 3,9 mill inkl stor dobbel garasje når alt er ferdig.

I tillegg til selve huset og tomta, kommer utgraving og evt sprenging, støping av såle/kjeller, alt av oppkoblinger til strøm, vann, kabel osv, bunnledninger, stikkledning osv osv.

Innendørs ble det iallefall mye oppgradering for vår del, for det som følger med, er veldig "basic". Trapp f eks har vi oppgradert for over 15000, for å få en vi kommer til å bli fornøyd med. Kjøkken må man regne med ganske mye til oppgradering. Og sanitærutstyr. Er liksom bare det enkleste som er med... Jeg er iallefall sånn at skal jeg først ha alt nytt, vil jeg ha noe som er lekkert og. Skal tross alt bo der for alltid (sannsynligvis:-))

For vår del kom alt av overflatebehandling inne i tillegg. Huset leveres med spon/gips på veggene, og standard takess i taket. Spon og støpt såle på gulvene. Så regner med ganske mye på dette også. Oppgradering til panelbord i taket, kjøp av tapeter og maling, samt fliser, laminat og belegg...

Trir det står et sted at man kan gange summen som står i katalogen med 1,8, så får man sluttsum på huset sånn ca... I tillegg til tomt, da...

Koster, men gleder meg utrolig mye til vi er inne. Blir fantastisk å få alt helt nytt! Er sikker på det er verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...