Gå til innhold

TENNER :-)

galemathias og snusmumrik

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt har akkurat rundet fire mnd og i dag kjente jeg to bitte små nesten usynlige, men skarpe tenner som såvidt har kommet gjennom tannkjøttet i underkjeven:-)

hvor gamle var deres små da dere først oppdaget tenner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget en tann her for et par uker siden, en ukes tid etter hun ble 4 mnd. Hun lå i sengen sin og pratet med seg selv. Plutselig setter hun i å hyle. Noe hun aldri har gjort før. Trodde først hun var blitt stukket av en veps eller noe - men fant ingen merker. jaja, tenkte jeg - hun roet seg nemlig fort. Et par timer etter kommer min mor på besøk. Og det første hun bruker å gjøre er å kjenne etter tenner. Og der fant hun en spiss liten tannebiss:)

Så da har hun sikkert bitt seg i tunga da hun begynte å hyle tidligere på dagen.

Min første fikk sin første tann da han var 5 mnd

Skrevet

Her kom de to fortennene i underkjeven for drøye 2 uker siden, da lillejenta var 4,5 måned.

Skrevet

lillegutt på snart 7 mnd har ingen tenner enda.. hmm.. storebror fikk sin første tann når han var 5 mnd. Men det kommer vel..:)

Skrevet

Må jeg begynne å pusse dem med en gang nå eller?

forvirret :-)

Skrevet

Lillemor er 7 mnd og har akkurat fått tann nr. 3 og holder på med nr. 4 - et lite mareritt hele greia. Men hun fikk de to første samtidig når hun var 3,5 mnd og vi begynte å pusse et par uker etter det - og det var bare fordi vi ikke kom på at vi burde begynne å pusse de før det,hehe. Så det er bare å begynne å pusse :)

Skrevet

Man skal begynne å pusse med en gang ja=) Flisa fikk sine to første tenner ved 3,5 mnds alder. Nå ved 10 mnd har hun 8.

Skrevet

Jenta mi fikk sin første tann nå nesten nettopp. Rett før hun ble 7mnd. 1 uke etterpå kom nr 2 opp. Så nå har hun fått to fine tenner nede:-)

Skrevet

tennene er jo bare såvidt synlige over tannkjøttet... jeg ser for meg at det bare gjør vondt å drive å pusse der... det er vel naturlig å vente til de kommer litt skikkelig opp og synes ordnelig?:-)

Skrevet

haha, jeg er personlig helt enig og tenkte på samme måten, så jeg drøyde også litt med pussinga...Syntes det virka så teit å bare pusse luft liksom, selv om det som sagt anbefales å starte med en gang. Men det er jo bare å prøve seg litt fram da, kan jo hende at baby bare synes det er godt å bli klødd litt der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...