galemathias og snusmumrik Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 lillegutt har akkurat rundet fire mnd og i dag kjente jeg to bitte små nesten usynlige, men skarpe tenner som såvidt har kommet gjennom tannkjøttet i underkjeven:-) hvor gamle var deres små da dere først oppdaget tenner?
Plutselig_gravid Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg oppdaget en tann her for et par uker siden, en ukes tid etter hun ble 4 mnd. Hun lå i sengen sin og pratet med seg selv. Plutselig setter hun i å hyle. Noe hun aldri har gjort før. Trodde først hun var blitt stukket av en veps eller noe - men fant ingen merker. jaja, tenkte jeg - hun roet seg nemlig fort. Et par timer etter kommer min mor på besøk. Og det første hun bruker å gjøre er å kjenne etter tenner. Og der fant hun en spiss liten tannebiss:) Så da har hun sikkert bitt seg i tunga da hun begynte å hyle tidligere på dagen. Min første fikk sin første tann da han var 5 mnd
Månestråle75 Skrevet 28. august 2009 #3 Skrevet 28. august 2009 Her kom de to fortennene i underkjeven for drøye 2 uker siden, da lillejenta var 4,5 måned.
serina Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 lillegutt på snart 7 mnd har ingen tenner enda.. hmm.. storebror fikk sin første tann når han var 5 mnd. Men det kommer vel..
galemathias og snusmumrik Skrevet 28. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2009 Må jeg begynne å pusse dem med en gang nå eller? forvirret :-)
Fru Anna Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Lillemor er 7 mnd og har akkurat fått tann nr. 3 og holder på med nr. 4 - et lite mareritt hele greia. Men hun fikk de to første samtidig når hun var 3,5 mnd og vi begynte å pusse et par uker etter det - og det var bare fordi vi ikke kom på at vi burde begynne å pusse de før det,hehe. Så det er bare å begynne å pusse
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 Man skal begynne å pusse med en gang ja=) Flisa fikk sine to første tenner ved 3,5 mnds alder. Nå ved 10 mnd har hun 8.
Cessa med Christopher&Mia Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Jenta mi fikk sin første tann nå nesten nettopp. Rett før hun ble 7mnd. 1 uke etterpå kom nr 2 opp. Så nå har hun fått to fine tenner nede:-)
galemathias og snusmumrik Skrevet 28. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2009 tennene er jo bare såvidt synlige over tannkjøttet... jeg ser for meg at det bare gjør vondt å drive å pusse der... det er vel naturlig å vente til de kommer litt skikkelig opp og synes ordnelig?:-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. august 2009 #11 Skrevet 28. august 2009 haha, jeg er personlig helt enig og tenkte på samme måten, så jeg drøyde også litt med pussinga...Syntes det virka så teit å bare pusse luft liksom, selv om det som sagt anbefales å starte med en gang. Men det er jo bare å prøve seg litt fram da, kan jo hende at baby bare synes det er godt å bli klødd litt der;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå