husmus &2 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Finnes det noen gode råd om hvordan de best kan stimuleres i 9-10 mnd alderen? Føler ofte vi stagnerer litt og jeg merker han begynner å kjede seg hjemme, men what to do liksom? Skal man sitte på gulvet og peke på alt til all kjedsommelighet? Hva gjør dere???
LilleBjella Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Ut! Jeg tror alle unger elsker å være ute, og det er vel ikke få småbarnsforeldre som må ta på seg regntøyet klokken åtte en lørdags morgen, fordi ungene MÅ ut. Og ute er det jo tusen ting å gjøre. Ikke alle like morsomme for mor, men hva gjør man ikke for de små? Og jeg merker også at tjukken kjeder seg mer og mer, så er happy for at han skal i barnehagen til vinteren.
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Vi er ute mellom 30 min og 1 time hver dag (utenom trilleturer) Thuva leker i sandkassa og så er vi ute å går en runde rundt huset og stopper opp og ser og tar på ting og tang på bakken. Av og til går vi opp til postkasse å henter posten. Eller blir det mye å sitte på gulvet her å leke med de samme gamle lekene. Jeg har akkurat flytta litt leker opp på rommet hennes, så av og til går vi opp der. Merker det at hun krever mer og mer, så av og til stikker jeg rett og slett på besøk i bhg jeg jobber i, og der får hun virkelig utfolda seg, og der blir hun underholdt. Ellers har vi vært i svømmehallen og svømt en gang. planlegger å gå på babyopera i september. Og vurderer om det har noen hensikt å gå på lekeplassen. Hun er lissom egentlig litt for liten til lekeplass, men der er det jo kanskje andre barn, og thuva elsker andre barn. Snupp er 9 mnd
FruTB Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Her er også løsningen å gå ut. Det blir lange trilleturer hver dag, i tillegg til off road-krabbing i en times tid, enten i hagen eller i park/strand vi går forbi på tur. Er vi inne så går vi på veggen etter en time begge to. Det blir mye gåing - han holder i pekefingrene mine og løper inn og ut av rommene i leiligheten. Det blir han aldri lei - men det gjør jeg! Ellers hører vi på musikk, danser, leser bøker, herjer, osv. Han leker _lite_ alene, går lei etter 5-10 minutter, så som sagt; vi er mye ute
husmus &2 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2009 Jeg merker jeg får litt dårlig samvittighet nå. Prompen leker fantastisk bra alene, strengt tatt kan jeg egentlig gjøre hva jeg vil mens han styrer rundt på gulvet. Krabber fra rom til rom så følger jeg med, men jeg merker at han kjeder seg enormt. Lese bøker på dagtid er ikke noe kult, det er kun kveldstid som gjelder, men kanskje vi skal prøve mer av det? Sandkassen må nok også besøkes litt oftere tror jeg.
Squirrel79 Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Hvis det finnes åpen barnehage i nærheten av der dere bor anbefaler jeg det på det varmeste! Vi har begynt å stikke innom i ny og ne, og mini storkoser seg der!
frøet76 Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 -Eller hva med Babysang? Tenkte vi skulle begynne med det. Tenkt har jeg gjort en stund- nå skal vi gjøre det! De har det i Statskirken her i nærheten hvor vi bor, men det fins andre steder også. Vet de hadde det på biblioteket også. Kanskje det er slike muligheter der du bor??
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Hunsmus: snupp er mye på gulvet å leker selvstendig også. Sitter ofte å ser litt på tv, ordner med huslig ting eller bare surfer på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå