Gå til innhold

Hvordan gi et barn antibiotika?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 1 år har ørebetennelse og har nå fått flytende antibiotika.

Han synes at det smaker pyton så jeg har prøvd å både blande det i mat og å tvangs gi ham det med sprøyte, men han bare spytter det ut.

Svelger minimalt.

Hjelp!

Trenger gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gongen lille måtte ha antibiotika var måtte eg holde ho fast, stikke sprøyta så langt bak i munnen på ho som eg klarte, då klarte ho ikkje å spytte ut meir enn halvparten i alle fall... Gav ho eit par ml meir (hugsar ikkje heilt kor mykje ho skulle ha, men gav ho litt ekstra) i og med at ho spytta ut ein del.

Skrevet

Sprøyten ganske langt inn i munnen. Den teknikken som fungerte på oss var da å sprøyte ganske lite om gangen, så han kunne svelge litt og litt og ikke fikk en hel munnfull han skulle gurgle ned. Ikke noe gøy med den flytende antibiotikaen - og det forstår jeg godt. Husker fremdeles jeg var fire år og fikk lungebetennelse - med påfølgende antibiotika. Husker smaken fremdeles *grøss*

Skrevet

Det er mulig dette innlegget kommer litt for seint, men... Vår sønn har nettopp hatt lungebetennelse og fått penicillin i 10 dager. Det jeg fant ut var lurest med han, var å ikke ha sprøyta for langt bak og ikke gi for mye om gangen. Han satt ganske oppreist mens jeg hadde sprøyta mellom leppene framst i munnen. Så sprøytet jeg litt, han svelget (gjerne etterfulgt av en grimase :)), jeg sprøytet litt til og han svelgte osv. For oss virket det som han ble mer opptatt av å prøve å spytte det ut igjen hvis vi tvinget det langt bak i munnen og tok for mye om gangen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...