vannmann84 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Gutten min på 1 år har ørebetennelse og har nå fått flytende antibiotika. Han synes at det smaker pyton så jeg har prøvd å både blande det i mat og å tvangs gi ham det med sprøyte, men han bare spytter det ut. Svelger minimalt. Hjelp! Trenger gode råd!
Ranveig R Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Den gongen lille måtte ha antibiotika var måtte eg holde ho fast, stikke sprøyta så langt bak i munnen på ho som eg klarte, då klarte ho ikkje å spytte ut meir enn halvparten i alle fall... Gav ho eit par ml meir (hugsar ikkje heilt kor mykje ho skulle ha, men gav ho litt ekstra) i og med at ho spytta ut ein del.
Bunnies by night Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Sprøyten ganske langt inn i munnen. Den teknikken som fungerte på oss var da å sprøyte ganske lite om gangen, så han kunne svelge litt og litt og ikke fikk en hel munnfull han skulle gurgle ned. Ikke noe gøy med den flytende antibiotikaen - og det forstår jeg godt. Husker fremdeles jeg var fire år og fikk lungebetennelse - med påfølgende antibiotika. Husker smaken fremdeles *grøss*
mammatilgodgutt Skrevet 30. august 2009 #4 Skrevet 30. august 2009 Det er mulig dette innlegget kommer litt for seint, men... Vår sønn har nettopp hatt lungebetennelse og fått penicillin i 10 dager. Det jeg fant ut var lurest med han, var å ikke ha sprøyta for langt bak og ikke gi for mye om gangen. Han satt ganske oppreist mens jeg hadde sprøyta mellom leppene framst i munnen. Så sprøytet jeg litt, han svelget (gjerne etterfulgt av en grimase ), jeg sprøytet litt til og han svelgte osv. For oss virket det som han ble mer opptatt av å prøve å spytte det ut igjen hvis vi tvinget det langt bak i munnen og tok for mye om gangen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå