Zelda75 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hei, damer. Håper dere har noen beroligende ord til meg. Hittil har jeg vært ganske så eplekjekk og ikke bekymret meg nevneverdig. Er 10 uker på vei, og har vært i overraskende god form, kun veeeldig trøtt, og i begnnelsen hadde jeg veldig ømme bryster. Har også hatt 1-2 dgr med brun utflod rund den tiden da jeg skulle hatt mensen. Denne uka har jeg hatt MYE brun utflod, dvs at jeg har brukt truseinnlegg og har måttet bytte 4-5 ganger i løpet av dagen. Er vel også rundt denne tiden jeg skulle hatt mensen. I sted var det bittelitt lyserosa i utfloden også. Jeg friker ut!!! Har ikke vondt eller noe, kun litt strekk/ubehag på sidene innimellom. Er også veldig dårlig i magen (løs mage). Gubben er borte og nå husker jeg ikke hvordan det var med de to andre .Mener å huske jeg hadde litt, men at det var i tredje trimester. Bør jeg bekymre meg? Skal til første lege kontroll til onsdag.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Hmmm du kan jo ringe til legen dersom du er usikker. Men jeg tror ikke det er noe alvorlig galt så lenge du ikke har smerter eller utfloden er brun.... Trodde den liksom var mørkerød eller vanlig blodfarge dersom det var noe farlig.. Men dersom det er så mye som du sier, forstår jeg godt at du er veldig nervøs, det ville jeg også vært. Jeg tror nok jeg ville ha ringt til lege eller legevakt for å høre, eventuelt kommet inn for en sjekk! Ingenting er verre enn å gå i uvissheten!! Håper alt går bra,og krysser fingrene for deg
lissin Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Hei, jeg synes du skal dra til legen, og sjekke dette! Forhåpentligvis er det ikke noe, men kan være lurt å sjekke? Lykke til!!!!!
Zelda75 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2009 Hei, takk for tilbakemeldinger. Jeg ringer legen i morgen. Krysser fingrene.
englestøv......<3 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Ikke for og urolige deg men ring legen å få en ul i dag du. Si at du er urolig og at dere vil at det skal bli undersøkt I DAG. Hos noen går dette hel fin å det er ingen ting galt hos oss var det en MA. Men ring legen du med en gang. Masse lykke til..
Zelda75 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2009 Satte inn en ob en halv times tid i går for å sjekke om det kom noe frisk blod.Utfloden i går ga seg etter at det kom litt sort spotting. Da jeg tok den ut var den mørkerød på tuppen og så var det noen bittesmå klumper på den. Dro på jobb i dag tidlig, hadde ikke kommet noe i natt og kom ikke noe da jeg var på toalettet i dag morges. På jobb kom det en del svart utflod.Ikke sånn at jeg merket det før jeg gikk på do. Ringte legen min, og beskrev symptomene.Han sa at jeg aborterte og at så lenge jeg ikke hadde smerter måtte kroppen få gå sin gang. Dette pga at jeg har har hatt litt murring i korsryggen også. Han ba meg komme på onsdag morgen og så skulle jeg få henvisning til UL. Jeg er helt på felgen! Fortalte alle på jobben denne uka de koselige nyhetene så jeg har fått klemmer og gratulasjoner i hele dag. Har hjemmekontor resten av dagen og vet ikke om jeg orker og informere de med det første- Er så lei meg. Prøvde å ringe gynekologen min ,men han har ikke mulighet til å ta meg inn før om 14 september. Sitter her og kjenner meg så trist.Mannen min sier at da er det ikke ment for meg å få 3 barn og han vil ikke prøve igjen! Synes jeg kjenner små bobler i mage akkurat som om det er en liten spire der. Men det er jo så klart bare innbildning
englestøv......<3 Skrevet 28. august 2009 #7 Skrevet 28. august 2009 UFF stakkar deg... Det er jo nå du trenger en ul. ikke på onsdag.. Det er jo du som kjenner kroppen din å dine bekymringer. Synes du skal ringe han igjen å be om å bli henvist i dag.. stor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Det TRENGER ikke å være en abort på gang selv om du har brun/svart utflod. Jeg hadde dette til ca uke 12-13-14 med gutten vår. Da jeg denne gangen fikk småblødninger og brun utflod tenkte jeg at det sikkert var det samme, men fikk likevel komme inn til UL samme dag. Etter gjentatte blodprøver og UL de neste 2,5 ukene ble det dessverre konstantert MA på meg. Hadde ingen smerter. Men første gangen jeg var gravid hadde jeg altså de samme type blødninger og alt var i skjønneste orden. Synes det er rart at legen din sier at du aborterer uten å i det hele tatt ta blodprøve eller undersøke deg. Syns det var dårlig av legen din å be deg vente helt til onsdag... Det er jo så vondt å gå å vente (det vet jeg alt om) Så kjære deg, ring legen igjen og si at du skal inn i dag for dette blir lange dager å vente for deg. Krysser alt jeg har for at du bare er en av de som har skjøre slimhinner og ufarlig småblødninger. Stooor trøsteklem
♥Madame_Mim♥ Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Jeg ville også ha krevd å få ul i dag!! Det bør da ikke være nødvendig og gå i 14 dager i uvissheten og bare vente på at kroppen skal sette igang prosessen som legen forklarte det! Stille diagnose uten mye friskt blod det bør han være forsiktig med! Jeg synes også at det er trist dersom mannen din ikke vil prøve igjen dersom dette viser seg å være en SA. Dette kan skje for alle og en hver, men det er ikke dermed sagt at det ikke er meningen at du skal få nr 3 hvis du har veldig lyst på!! Krysser fingrene og håper ting går bra på alle måter for deg
Molait Skrevet 28. august 2009 #10 Skrevet 28. august 2009 Uff så kjett å gå sånn. Sier ikke at alt er bra, men finner det rart at legen sier du aborterer. Jeg hadde fossblødninger og klumper og alt mulig rart og babyne hadde det fint de. Nå ble det for mye for morkaka mi etterhvert, men var ikke noen sa ifm blødningene. Jeg dro til lege med blødnnger og fikk ul en time etterpå. Måtte bare kaste meg rundt for å rekke det:) Det er hastetimer ved ahus. Du kan evt forsøke å ringe dit. Forklar situasjonen og hør om de har noe ledig hastetime, evt om du kan få sitte der å vente. Mulig du ikke får før i morgen nå... Gjør det også ringer du tilbake lege og sier du ønsker å få en rekv til ul og få den snarest. Er stor psykisk påkjenning å gå sånn så lenge. Nå vet jeg du bor ikke såå lengt unna meg og skulle ikke noe annet ordne seg så har jeg en babywatcher her. Ikke sikkert man finner noe og det trenger heller ikke bety det ikke er liv! meeen skulle vi finne hjertelyden vil jeg tro helgen blir meget bedre:) Jeg er 8+1 og fant hjertelyd med den i går. 2 ganger. Da jeg skulle vise far så fant jeg den ikke-typisk! Meen siden du er enda lenger skulle det være mulig å finne. Du får gi lyd evt. Vet hvor grusomt det er å gå sånn....
Zelda75 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2009 Takk for det nå blør jeg mørkerødt og det lukter mens. Så nå har jeg tatt en dusj , gråti som en gal og er kald og rolig. Løpet er nok kjørt. Jeg har huset fullt av unger og en mann som sykler fredagsbirken.... På en måte bra for jeg må ta meg sammen.Jeg ringer legevakten etter at ungene er kjørt på treningsleir. Takk for tilbudet om baby watcher. Takk for alle svar. Ønsker dere lykke til alle sammen. Ps Det jeg gruer meg mest til er jobb på mandag. Siden jeg har informert alle om at jeg er gravid blir det tøft, men på den annen side så er det kanskje greit at de vet.
Molait Skrevet 28. august 2009 #12 Skrevet 28. august 2009 Unger hjelper på når man helst vil synke i et hull og bare bli borte fra verden og tute og hyle. Men iformer nå ikke om at det har gått galt på jobben FØR du vet det med sikkerhet da. Minner om at jeg dro på ul for å sjekke at alt var ute og sånn. Hadde null forventing om at det var ok. Hadde kommet ut store klumper (som en stor kastanjenøtt) masse tykt slim og frisk blod. Jeg la meg på benken med trillende tårer og ble rimelig sjokket da to sprellet rundt der inne. En del får jo og menslignende i løpet av svangerskapet. Har du noe vondt da? Alle barn skal på treningsleir eller? )vet ikkehvor gamle de er eller hvor mange av dem det er:) )Så du står fri til å dra på legevakten? Men som sagt gi lyd om du ikke kommer deg på ul så kan du få låne. Hold oss oppdatert da. Klemmepå
Molait Skrevet 28. august 2009 #13 Skrevet 28. august 2009 og har det gått galt så bli hjemme på mandag du. Det er vanlig å bli sm noen dager i forbindelse med en abort. Ikke bare for fysisk, men også psykisk.
♥Madame_Mim♥ Skrevet 28. august 2009 #14 Skrevet 28. august 2009 Huff det var leit å høre!! Men jeg hadde alikevel krevd å få en ul så fort som mulig. Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men har lest om fler her inne som er sikre på at de har mistet, og så viser det seg at den lille fremdeles har det bra! Det er også noen som da har oppdaget at det har vært en tvilling som de har mistet. Krysser fingrene for deg og håper på det beste
Gjest Skrevet 29. august 2009 #15 Skrevet 29. august 2009 Jeg begynte å få litt brun utflod i dag. Ikke mye, men litt klart brunt. Håper ikke det er noe alvorlig. Har is i magen til i morgen.....
Zelda75 Skrevet 30. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. august 2009 Hei, damer. Takk for støtten deres. Jeg har vært på legevakten i går natt, da blødde jeg så mye at hun ikke fikk tatt en gyn.test. Fikk paralgin forte og kvalmestillende.Legen var 100% sikker på at det var SA. Hun ringte Ahus, men der hadde de akutt keisersnitt så jeg fikk ikke komme inn. Skal dit i morgen. Vet at dette er en SA for i natt kom det mye "stort" torde ikke titte i do. Også lukter det annerledes av blodet. Du vet når man kommer hjem etter å ha født , har blodet liksom en søtlig lukt. Sånn var det i natt. Gleder meg til å komme på UL og få bekreftet at alt er ute. Er utrolig lei meg, men har ett håp om at min bedre halv del vil prøve en gang til. Han gråt i natt da han hjalp meg, så jeg tror det hadde vært godt psykisk for oss begge og prøve igjen.Sånn at ikke dette blir det siste minne om barn/sykehus. Ønsker dere alle lykke til! Og takk igjen for alle svar. Gode tanker til dere fra meg!
Molait Skrevet 30. august 2009 #17 Skrevet 30. august 2009 Uff så leit:( Håper dere sammen kan komme til enighet om å prøve igjen. Har stor forståelse om at du ikke vil "avslutte" slik. Hadde det sånn etter sist vi mistet vi og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå