Gå til innhold

hvor lenge blør man på synarela??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge skal denne blødingen vare?fikk den en dag etter forventet mens og MYE mindre mengder enn vanlig mens.litt hver dag..toppen to tamponger om dagen har vært nødvnedig..etter 3 dager var det omtrent ikke noe litt farget utflod bare og nå to dager etter det er det masse igjen men veldig mørkt på farge..?aldri sprayet før så vet ikke om dette er normalt og roe meg med at alt er som det skal og at sprayen har funket riktig...??

noen kloke ord der ute?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er de fleste variasjoner normalt.. Vanlig at mensen blir påvirket.

I mitt tilfelle har den vært omtrent som normalt (ved mine tre Synarela-forsøk), så det er også normalt :-)

Tror ikke du trenger å bekymre deg! Hvis det er første gang du nedreguleres skal du kanskje inn til UL-sjekk før du begynner med sprøytene?

Skrevet

jeg har blødd noen dager lengre enn ved vanlig mens, men mye mindre.

:)

Skrevet

hei du og takk for svar:))

det var godt å høre at de fleste blødninger er normal...

har ikke hørt noe om at jeg skal på ul før sprøyte start..*klø seg i hode* skal bare til kontroll etter å ha gått på sprøyter10 dager...

er det vanlig med denne ul du snakker om?? og hvorfor i så fall?

Skrevet

Litt rart her og...tror ikke det gjør noen ting...

Skrevet

Hei!

Syranela kan visst gi cyster...sist hadde jeg en bøllecyste som gjorde at jeg ikke fikk så mange egg som "normalt". Har du en cyste så tar den litt av eggplassen...

Jeg forlangte (orker ikke være fredsmegler og snill pike i dette gamet...) å få sjekka eggstokkene etter Syranela, og før sprøytestart neste gang, nettopp for å unngå dette igjen. Jeg skal gå lenge på Syranela i tillegg...

Mitt råd: Sjekk eggstokkene før oppstart!

Lykke til!

Skrevet

oi da!! hmmm rart jeg ikke er blitt informert om det da...ble litt bekymret jeg nå..får ringe klinikken i morgen å høre hva de sier..har ikke akkuart god tid til å få ul time siden jeg har sprøyte start på tirsdag! hjelp...går det utover kvalitet også eller?:(

gikk ikke på spray sist og fikk få egg og ikke noe kvaitet å skryte av :(hmm..

Skrevet

UL-sjekken jeg nevnte er for å sjekke at du faktisk er blitt nedregulert før du starter med sprøyter. Grunnen til at jeg nevnte det var at jeg forstod det er første gangen du skal nedreguleres (altså spraye, langt regime).

Det er ikke standard rutine å gjøre dette overalt og ved alle forsøk. Ved Ullevål gjorde jeg det ved første forsøk, ved det andre og tredje visste vi at jeg responderte godt på sprayen (pga erfaring med det første forsøket) og dermed ble det ikke gjort noen kontroll da.

Når jeg nå går ved Aleris så er det sjekk av nedregulering som standard, men det er også en privatklinikk som koster ganske mye penger - så da får man noe tettere oppfølging.

Skrevet

Hei igjen...ikke meningen å skremme deg altså!

Min erfaring er i allefall at man gjerne vil sjekke at det ikke er cyster før sprøyter. Fikk dette både på Riksen og Aleris. Nå gjør jeg det på eget initiativ og i samråd med legen fordi jeg har hatt dette før. Syranela kan, særlig ved lang bruk, gi cyster...

På Aleris sa de også at cyster kan jobbe mot hormonene...

Selvsagt koster dette ekstra og ikke alle som gjør det...

Får du det til blir du jo beroliget og. Du kan sjekke hos vanlig gyn...det skal jeg denne gangen. Før siste forsøk kunne legen også se at det var follikler klart.

Lykke til! Som regel er jo alt ok. Ville bare gi deg tipset...hos meg ødela det litt siste forsøk...

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...