spinoza Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Fikk en jordmor her i trondheim som ikke var hyggelig eller faglig flink i det hele tatt. Byttet til en ny som heller ikke var noe å rope hurra for. Hun var eldre og hadde mer erfaring, men er ganske kald og klinisk. "Nå skal du på ammekurs, her har du en brosjyre...osv" Hun er også en smule overhysterisk. Hver gang jeg spør om noe, f.eks plager jeg har hatt, svarer hun alltid "akkurat nå er du i en kritisk fase" og "hvis det blir værre må du kontakte føden". Dette gjør hun selv om jeg ikke har symptomer på at noe er galt. Føler hun gjør dette for å dekke over seg selv. Irriterer meg veldig. Har hatt to SA tidligere, så blir stresset når hun holder på sånn selv om jeg egentlig ikke har grunn til å være det- Føler absolutt ikke at jeg kan snakke løst og fast om ting jeg lurer på. Ser ikke helt hvordan hun kan være nyttig for meg i graviditeten og før fødsel- Jobbet i oslo for et par måneder siden. Gikk da til en jordmor som var utrolig hyggelig og grei- Kunne ønske de jeg har møtt her var like hyggelige. Forstår ikke helt hvorfor noen vil jobbe som jordmor hvis de ikke liker å jobbe med mennesker og er interest i det de holder på med. Kan liksom ikke bytte igjen da jeg kun kan gå til jordmor på helsestasjonen der jeg bor, det finnes heller ingen private som er ledige. Har en mannlig fastlege som er veldig hyggelig, men føler jeg vil gå glipp av "jordmorerfaringen" hvis jeg dropper jordmor. Er dere fornøyd med jordmor?
ellen-propellen Skrevet 29. november 2009 #2 Skrevet 29. november 2009 Jeg er i mitt 2 svangerskap, og går ikke til jordmor.Jeg går til den mannlige gynekologen jeg har brukt i 15 år. Føler absolutt ikke at jeg taper noe på det, men tvert om. Jeg får tryggheten med ultralyd hver gang, ser at barnet utvikler seg som det skal osv. Så jeg savner ikke jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå