Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Ja, jeg spør sikkert dumt! Er i gang med skifte av internett-leverandør fra Ventelo til Telenor. Bestillte automatisk via nettsiden deres og fikk dette svaret på mail: Hei, og takk for din henvendelse! Sambandsnummeret som du har oppgitt (XXXXXXXX) er allerede hos Telenor og registrert på deg i (adressen min) Ønsker du et nytt ADSL abonnement til (adressen min)? Jeg vet ikke hva sambandsnummer er, og jeg oppga ikke noe nr når jeg bestillte, utenom fødselsnr, postnr og tlf nr.. Hva faen er et sambandsnummer??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Det er et unikt id-nummer på di bredbåndslinje
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Ja, men hva betyr det?? At jeg allerede har Internett fra Telenor uten å vite det??
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Telenor eier jo det fleste av linjer. Så kan det være at Telenor opprinnelig eide linja mon tro, altså før du fikk Ventelo? Kunne spurt mannen min, men han er ikke hjemme fra jobb enda.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Huff, blir så oppgitt..er alltid noe trøbbel med sånt. Jeg aner ikke selv.. Måtte oppgi at jeg har Ventelo fra før av, da mener jeg Telenor kontakter de og bytter abonnement. Har sagt opp Ventelo, er 3 mnd oppsigelsestid og de skal vel da slutte å sende meg bredbånd nå i August.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Sambandsnr er unikt for den linjen du har. Dette er ID på din xDsl linje hos den leverandøren du har. Skifter du leverandør så for du nytt Sambandsnr. Du sier at du skal bytte fra Ventelo til Telenor. Da kontakter Telenor Ventelo, hvis du har signert ett fullmaktskjema på ISP bytte. Hvis du har gjort dette går det automatisk. Du skal få nytt modem fra Telenor med dato fra når ditt abbonement begynner å løpe hos dem som leverandør. Hilsen Ansatt i ventelo bedrift
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk for svar..da må jeg nesten ta en tlf til Telenor, for da har enten de eller jeg rotet litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå