Høna08 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Var på barseltreff her om dagen og begynte å lure på om poden er veldig lite selvstendig (og om det er min skyld ;-) ). De andre barna (to stykker den dagen) krabbet rundt på gulvet og lekte for seg selv HELE treffet, med unntak av mat. Dvs ca to timer! Det gjør ikke poden kan jeg garantere, hehe. Han er forresten ti måneder. Det går selvfølgelig litt opp og ned, men som oftest er livet artigst når jeg er nede på gulvet sammen han, eller han kan leke siden av meg (dvs stå oppetter bena mine) når jeg sitter i sofaen. Hvis jeg holder på med ting godtar han mer at jeg ikke gir han full oppmerksomhet (med unntak av matlaging, da vil han ha mat med EN gang, hihi). Noen ganger kan han bli oppslukt av en leke eller noe i huset, men hvis jeg kremter så kommer han på at jeg er der og så er det bort til meg for å dra meg i buksebenet ;-) Gjør meg ingentig som regel, men ble bare så fascinert av disse to i barselgruppen som nærmest ikke viet mødrene sine ett blikk på laaaaaaang tid. Hvordan er deres knøtt?
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Gutten min er 10.5 mnd og er akkurat som din. Kan leke alene i 5 minutter men ikke lengere :-) Kryper etter meg overalt hvor jeg går i huset. Til og med på do skal han være meg. Sitter bare å gliser når jeg sitter der :-(
♥♥♥ Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 snella kan ligge og leke noen minutter selv, men liker det ikke dersom pappan eller jeg forlater rommet... er endel selskapssyk, og det har vel jeg lært ho til... er drøye 7 mnd
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Skulle være ett :-) der og ikke ett :-(
Frøken Freken Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Snuppelure krever action, men i sandkassen kan hun styre for seg selv mens jeg feks snakker i telefonen. På kjøkkengulvet har jeg henne hengende i buksebeinet. Dvs - ikke nå lenger, for nå har pappaen permisjon:)
Lemonia Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Gutten vår på 9 mnd kan fint leke for seg selv lenge. Veldig praktisk når jeg har ting å gjøre og deilig å slippe at han henger etter meg hele tiden. Noen dager kan han være mer uselvstendig og bare ha lyst å være rundt meg/oss, men generelt sett er han fornøyd med å underholde seg selv.
Gjest yrild Skrevet 28. august 2009 #8 Skrevet 28. august 2009 Lille stump (8mnd) er relativt selvstendig, men ikke i to timer nei! En halvtime kanskje..og så vil han at jeg skal være med en stund og så kan han leke litt alene igjen. Jeg må være i samme rom og gjøre ham oppmerksom på andre leker når han går lei. Tror det er mye medfødt jeg. Det ligger i lynnet hans å pusle rundt med sine egne greier...? Så jeg tror ikke du er så veldig "skyldig" nei :-)
Gjest Skrevet 28. august 2009 #9 Skrevet 28. august 2009 Jeg har 3 gutter, og de tp første var slik du beskrev de andre barna, siste slik du beskriver din sønn. Alle har samme utgangspunkt (gener + oppdragelse), men de er bare ulike. Noen barn er mer sosiale enn andre, noen mer selvstendige enn andre og trives for seg selv. Min minste gutt er nå 2 år og klarer helt fint å leke litt alene nå, men han foretrekker fortsatt selskap og leker helst i det rommet vi voksne er i.
frøet76 Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Hun kan leke en liten stund i lekegrinden for seg selv, men det varer ikke lenge hvis jeg f.eks beveger meg mye rundt i rommet eller går ut av rommet. Hun er veldig redd for å bli forlatt alene. Nå har hun blitt flink til å krabbe, og følger etter meg ut i gangen og ut på badet. Koselig det:) Når hun er ute av lekegrinden er hun kjapp til å oppsøke alskens ledninger, lamper etc. Jo mer hun får beskjed at det ikke er lov, jo mer gjør hun det. Men dette var en diskresjon. Skulle ønske hun var litt mer selvstendig, men hun har blitt litt flinkere til å leke de to siste mnd. Nå er hun straks 10 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå