Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg og mannen har ei tulle på 2 år. Det kan være hektisk, og jeg merker at jeg er fryktelig sliten og veldig tiltaksløs hele tida. Det henger nok sammen med at jeg er overvektig, men jeg tror også at det er mer enn det. Den siste tida har jeg nærmest mista lysta i senga, også. Jeg liker ikke helt hvordan dette utvikler seg. Derfor har jeg laget min egen liten slagplan, Aksjon Mindre Sliten, og tenkte jeg kunne dele den her inne! Noen syns kanskje punktene er latterlig enkle, men akkurat nå må jeg skrive alt opp, for alt er et ork: Aksjon ”Mindre sliten”: • Finne egentid til ting jeg liker. Gå tur hver mandag, lese, benytte sjansen til å gå tur selv eller trene litt når jeg har sovedag i helgene. • Kutte ned på TV-titting og sofasitting. TV er forbudt før klokka 18. Jeg bør klare meg med internett en halvtime per dag. • Jobbe mindre? Kan vurdere å gå ned til 80% og heller bruke tid på hobby? • Komme i bedre form – gå til og fra jobb og gå tur i helga og på mandag! • Spise sunt og godt, passe på å få nok vitaminer, jern og slikt! • Gjør noe sammen med lillejenta som både hun og jeg liker! Tegne, male, plastelina, eller kanskje ta oss en dans på stuegulvet! • Sette av litt tid til å være kjærester en kveld i uka! Stenge TV-en, prate litt og bare kose! • Passe på å ta initiativ til litt sengehygge når jeg enda er våken. Rett etter at tulla har lagt seg, for eksempel! • Tenke litt på hva jeg tenner på, hva slags stemning, tidspunkt og overskudd skal til? Nye ideer. • Få rutiner på plass – det sparer mye dårlig samvittighet! Hverdagsrutiner som kan hjelpe på overskuddet! • Ta oppvasken når det er fullt – og rydde ut av maskina. Dette passer godt når en lager middag eller rydder etter middagen! Vi bytter på! • Ta søpla når det er fullt. Søpla kan vi gjerne ta ut om morgen. Dette bytter vi på! • Sette på en vaskemaskin hver morgen! Kan tromle/henge opp tøyet om ettermiddagen. Ta med tøyet opp på rommene om kvelden. • Dele på å lage middag og rydde etterpå. • Vaske og rydde sammen, helst en gang i uka. • Planlegge handel og storhandle en dag i uka. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140576227-min-egen-aksjon-mindre-sliten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. september 2009 #2 Del Skrevet 11. september 2009 kjempebra! skal lage meg en egen plan, dette var en god ide!!! =D takk til deg <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140576227-min-egen-aksjon-mindre-sliten/#findComment-140648666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå