mer enn bare mor Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Skal man ha bæsjebleier hver dag når babyen kun får MME? Kan det tyde på at han får for lite, eller legger på seg for lite hvis han ikke har hver dag?
Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Er vel ikke noe regel, men de bør vel ha avføring hver dag. Det har nok mer med hvor harde de er i magen om de ikke bæsjer hver dag. Har du malt i melken? Har ikke noe med at de legger på seg lite.
mer enn bare mor Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2009 ja, har malt i melken, så ikke noe hard... Men virker som om lillegutt presser og jobber hele dagen før bleia kommer.. men er vel bare tarmene som utvikler seg,.,
eplepeple Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Vi har det på samme måten. He går det tre og fire dager mellom bæsj...malt hjelper ikke. Brukerlitt sviske også men....hun presser hele dagen. De har lett for å bli trege i magen av mme.
Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Hadde ikke det problemet, her var det avføring annenhver dag, da hadde jeg malt i noen flasker i døgnet. Så begynte å ta litt malt i hver flaske, da hadde han avføring hver dag. Men det skal sies at gutten så og si aldri har hatt vondt i magen fra han ble født (18 mnd nå) Synes sviskepureen fra Småfolk var veldig effektiv. Men har ikke så mange råd desverre, annet enn å gi sviskesaft/puree. Evnt prøve å bytte mme merke, det fungerer også får noen. Vet de som har sluttet med malt etter at de byttet til HIpp.
mer enn bare mor Skrevet 27. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2009 min gutt har heller ikke vondt i magen sånn at han gråter.. men kjefter heller litt når han presser har malt i 2 flasker daglig, og da har det vært annenhver dag i det siste.. få ta det opp på 6ukers kontrollen neste uke takk for svar!
Gjest Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Jeg ble anbefalt å ta malt i hver flaske når han ikke bæsjet hver dag (av helsesøster) Greit å høre med hs, selv om de ofte har lite info om flaskebarn. Gutten min ble jo avhengig av malt, prøvde å gi uten malt etter noen mnd, og da ville han ikke ha det..hehe.. Gikk greit når han ble større da.
mer enn bare mor Skrevet 27. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2009 oki, kan prøve det da.. foreløbig får han 1 teskje malt i døgnet fordelt på 2 flasker.. men kan vel få opptil 3 teskjeer malt..
Gjest Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Jeg tok bare tuppen av en t-skje i hver flaske, tenkte det var greit at ikke malten overdøvet mme smaken helt liksom.
Studine mevik Skrevet 30. august 2009 #10 Skrevet 30. august 2009 Vi hadde malt i hver flaske en periode og da kom det også bæsj hver dag, men det ente med at han var så løs i magen at det rant skikkelig. Var nesten som vann det som kom ut så trappet sakte men sikkert ned. Nå bæsjer han annenhver dag uten at han virker noe hard i magen og virker som det ikke er vanskelig for han å få det ut. Har nå til sammen en drøy teskje fordelt på to flasker. Jeg trodde det var sånn at det ikke gjorde noe om det kom bæsjebleier annenhver dag så lenge det var alltid kom annenhver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå