Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Vi har snakket om å gifte oss en stund, men pengene strekker jo aldri til =( kunne tenke meg open bar, nydelig god 3 retters middag, live-band osv, men jeg må nok se realiteten i at det får vi ikkje råd til på leeenge,lenge.
Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg har ingen tips,men henger meg på tråden Vi har heller ikke så veldig mye å bruke på bryllup,så jeg vil og veldig gjerne høre litt tips
___ Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 -Sommerbryllup med parytelt i hagen til noen i fammilien eller eventuelt på en låve trenger ikke bli så dyrt. -Bord og stoler kan ofte lånes på en dkole eller liknende. -Blomster o grønnt kan dere finne enorme mengder av om sommeen. Med mye blomster trenger dere ikke annen pynt. -Narturlig stil med en fin men enkel sommerkjole, blomster i håret og vanlig sminke fikser dere fint uten profesjonell hjelp. -Bruk venner, halvfjerne slektninger ol til servering ol -Kaker får dere sikkert venner og fammilie til å bake -Åpen bar koster, men det er veldig mye billigere å handle på polet og kjøre selvbetjening enn å bruke en hotellbar eller liknende. Mat koster jo litt, men forhør deg blandt frilandskokker i området. Det kan bli billigere enn du tror. -Live-band er etter min mening oppskrytt. -Invitasjoner ol betyr egentlig lite for hvirdan folk husker festen. Ikke bruk mye penger og krefter på det.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Og dette tør du spørre om her inne? Her kreves det minst 3 retter, og all inclusive drikke...Live-band er et must..Husk at de krever å få MINST det de har lagt i i en evt gave tilbake i form av kuvert-pris.. Så får du heller invitere færre da vet du,- hvis du ikke har råd..Men samtidig må du for GUDS skyld be ALLE du har vært i bryllup til,- for å "gjengjelde" det DE den gang brukte på din kuvert..Og da selvsagt alle på samme "Linje" i nærhet til dere som det de i disse bryllupene var..For tenk omdu glemmer en "like god vennide" osm henne du var i bryllup til,- bare for at HUN ikke har rukket og gifte seg enda? Billi bryllup? Nei, da får dere heller la være,- evt gifte der i hemmelighet og aldri noen sinne fortell til noen at dere er gift..For DET kan være et "hint" om at dere øsnker gver,- og DET fortjener dere jo ikke når der eikke har hatt noe selskap... Lykke til,- håper dere får et drømmebryllup på budsjett )
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Vi leide et lokale eid av en forening i nærheten. Ikke særlig fancy, men vi dekket opp med hvite duker og litt blomster og fine servietter og bordkort, så ble det riktig så koselig. Bestilte buffet fra et lokalt cateringselskap, og fikk litt hjelp til å lage noen ekstra retter, og handlet på polet for rundt 3000,- Lånte et stereoanlegg med gode høyttalere av noen venner, og brant flere cd-er med non-stop musikk. Alt i alt kom vel våre utgifter på rett over 10 000 kr, og det er jo slettes ikke verst!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Tja, våger du å tenke utradisjonelt NOK kan du ha bryllup med 500 gjester for 15000-20000 kr. Vi har selv vært i et slikt. Det var ikke brudeparets økonomi som sa stopp! Begge var personer som mistet den andre ved dødsfall, begge var økonomisk "etablert" med barn på 10, 12 og 13 år og med nok en økonomi klart i overkanten av gjennomsnittet, om ikke direkte "rikfolk". Heller ikke var det slik at gjestene betalte noen "deltagerpris". Men begge er svært bevisste og selvstendige personer som arrangerte et bryllup slik DE ønsket og ignorerte ALL tenkingrundt hvordan "man" gjør til et bryllup! Og det var storfest fra vielsen startet (kl 1700, etter stedets tradisjon starter brylluper litt sent) til vi avsluttet med frokost neste morgen rundt kl 0800. Da lå den en del småbarn og sov borti bakkene, men ubegripelig mange barn var framdeles våkne og så ut som noen små kinesere i øynene . Og det var et bryllup gjestene minnes! Alkohol var det for øvrig ikke, både brud, brudgom og sikkert flertallet av gjestene var avholdsfolk. Men i følge et par av "hjelpejentene" som var innleid og hadde "god erfaring" fra ulike bryllup, hadde det vært et mer livlig bryllup enn mange MED alkohol... Si gjerne fra om du vil vite mer, HI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå