Gå til innhold

Vasking før bruk- Bum genious

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin nå og har rett og slett ikke tenkt at jeg må vaske tøybleiene før bruk. Men er det nok med en omgang i maskin på 60 grader, eller er det slik at de må "vaskes inn" 2-3 ganger for å fungere optimalt?

Og så skjønte jeg ikke helt vaskeanvisningen.. stod noe om bruk av skylleprogram, det er jo greit hvis de er veldig skitne, men skal man ikke bruke tøymykner?

Har BG, både den med knapping og den med borrelås forresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det holder å vaske dem en gang før bruk, selv om de suger bedre etter flere vask. Skyllemiddel må du for all del ikke bruke da det legger seg som ei hinne utenpå fibrene og gjør at bleiene ikke suger til seg væska. Den vil bare perle seg oppå, og renne utfor bleia (les: lekkasje). Det som står om skylling betyr at du bør skylle bleiene ekstra godt (har du mulighet for å velge ekstra skylling på vaskemaskinen?). Det er for å få ut alle såperester i bleiene slik at ikke barnet risikerer sår stump, eller at bleiene lukter.

Når bleiene er i bruk kan det lønne seg å skylle dem i kaldt vann flr hovedvasken på 60 grader. Vi bruker å legge dem rett i bleiedunken når vi skifter, og lar maskinen ta seg av skyllinga. Bruker skylleprogrammet på maskinen først, og setter så på hovedvask (60 grader) og ekstra skylling etter hovedvasken. Du bør også bruke flytende parfymefritt vaskemiddel. pulver sliter mer på bleiene.

Lykke til med fødsel og TB karriere :)

Skrevet

Takk for informativt svar! Jeg har nå kjørt bleiene på en vask, men merker at Bum-Genious , den økologiske med knapper og påsydde innlegger tørker ekstremt sakte.. de har nå ligger på tørkestativet i ihvertfall et døgn og er ikke tørre. Kjører du de i tørketrommel..?

De andre der man putter inn innlegg tørker MYE fortere.. må kanskje kjøpe flere av de da...

• 2 uker senere...
Skrevet

Enig i at den økoligiske alt i ett BG tørker sakte. Men hvis du skal være miljøvennlig er ikke tørketrommel å anbefale. Da faller mye av miljøgevinsten bort. Lommebleien er nok lurere ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...