NUNNO Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hei, lurer på om jeg kan bruke en off-white "Jackie Kennedy-kort" i et bryllup? Det er vevd inn store blomster i stoffet, men hele kjolen er off-white, kne kort.... Er dette "lov"? Takknemlig for snarlig svar : )
Molait Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 er blomstene også i hvit? Man skal nå ikke bruke hvit eller sort i bryllup. Helst ikke knallrødt heller om jeg ikke husker feil. Men heller sort kjole enn hvit. (selv offwhite, for kan godt være brudekjolen er offwhite) Om du brukerr den, anbefaler jeg å ha sjal med farge/belte/farger på veske/smykker/hårpynt. Knekort er lov:) Rett under sprekken ville jeg ikke anbefalt;) Er det stropper kan det være en ide å ha noe du kan ha over skldrene. "gammel skikk" er at man ikke skal ha bare skuldre i kirken, men det tas ikke så seriøst lenger.
NUNNO Skrevet 28. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2009 TUSEN TAKK FOR DITT SVAR! ER DET OK MED SORT OG KNEKORT TROR D?
Molait Skrevet 28. august 2009 #4 Skrevet 28. august 2009 ville fortsatt bryte med noen farger:) Helsort er liksom begravelse... Vet en del som går helsort, men man skal egentlig ikke dett da. Men har du sort kjole så kan du jo bare ha et sjal over armene, litt pynt i hår, smykker med farger, matchende sko/veske. Sort er jo veldig lett å kombinere med alle farger da... (stilig å se noen som skriver sort btw. Det heter faktisk sort når det er snakk om farge. Svart er mer type møkkete)
Spire nr.2 <3 Skrevet 28. august 2009 #5 Skrevet 28. august 2009 Hei! Nå til dags,så har de fleste brudepar en kleskode for gjestene,og denne må man følge!Gå aldri i hvitt,off white el.l.da dette kun er forbeholdt brud! Som tidligere skrevet her,gå heller ikke med sort. Dette er "klare"regler i bryllup..!! lykke til
Pirkeanonym Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 Jeg har vært i 4 bryllup i år, deriblandt mitt eget. Samtlige bruder har sagt at alt annet enn hvitt er lov. Det at en ikke skal ha på seg sort er gammel tradisjon, som de fleste har gått bort ifra, men du kan jo pynte kjolen med en fargerik blomst el. Ring å hør med brudeparet el.
NUNNO Skrevet 31. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2009 tusen takk for alle tilbakemeldinger!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå