Gå til innhold

Mitt liv uten ekstra MME...(sorry litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Etter å endelig ha fått snuppa til å sove tenkte jeg at jeg rett og slett måtte skrive dette innlegget!

Har ei snuppe på snart 3 mnd som jeg fullammer... Men nesten hver kveld får hun fra 80-130 ml Nan 1. Dette har hun gjort siden hun var ca 5 uker gammel.... Fant dette ut etter hun aldri ble tilfreds og jeg ammet og ammet og ammet!!!

Helsesøster spurte tilfeldigvis på kontrollen om jeg gav tillegg, noe jeg da ikkje hadde gjort men hadde lurt på ettersom vi hadde noen strevsomme ettermiddager. Men jeg trodde man ikke skulle gi noe ekstra og visste heller ikke hvor å begynne!

Hun sa da at det er bare å gi... Så slipper du å slite deg ut med å vente på at de skal fylle seg opp og streve med dette... Og des mer man strever med det, dess lenger tid tar det for puppene å fylle seg opp igjen!

Etter jeg fikk OK fra helsesøster prøvde jeg meg litt frem... Det var litt basking med flasken... Ville ikke ha den, skrek og brakk seg, men var jo også utrolig sulten!!! Glugget det ned... Først 20, 30, 40 ml... Stadig mer.. Hun var jo sulten og ble en MYYE lykkeligere unge... Selv om hun synst flasken var grusom i starten!!

Nå får hun nesten hver kveld... Mellom 80-130 (spørst hvor mye utifra når jeg sist ammet)... Og vi avslutter med det jeg har igjen av pupp...

Ellers i døgnet får hun pupp... Og ofte... Hun er tydeligvis bare et sultent barn, og hun er en lang og slank baby!

Nå idag har jeg strevet med å få henne til å sove lurene sine.. Pleier ha en ca times tid rundt kl 10 og en igjen rundt 12... Men har strevet og strevet uten hell... Nå sist tenkte jeg til hhh heller... Og gikk å fyllte på flasken med ca 100ml... Hun var jo suuuupersulten, selv om hun nettopp hadde tømt begge bryst (og fikk pupp 2 timer før)...

Nå sover hun søtt... Har sovet snart en halv time... Håper hun får ivertfall 1 time:)

Hverdagen vår uten ekstra MME hadde vært en heeelt annen enn det den er idag... Jeg hadde vert 100% mer sliten & sur... Min samborer sa det selv, vi hadde orket mye mindre, ikke lek eller morro slik som dagene våre består av nå... Hun er en blir og glad jente, sålenge hun er mett og god:)

Mitt tips.... Det skader IKKE å prøve :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn hadde vi også det med vår sønn. Ammet og ammet, det virket ikke som om han ble fornøyd. Det ble en helt annen hverdag når vi begynte å gi han MME i tillegg, han ble mye mer fornøyd. En helt annen unge.

Skrevet

Veldig lik min historie med begge barn dette her:) Bortsett fra at jeg nesten ikke hadde melk i det hele tatt.. Morsmelk og amming er faktisk ikke best for alle, noen ganger er det en kombi som du har hi og noen ganger er det mme. De blir like friske,flotte og fornøyde barn av det:) Lykke til videre hi, kos dere med babytiden nå som dere faktisk har overskudd til det:)

Skrevet

Enig med begge :) Vi hadde det og sånn, vesla nekta puppen på dagtid da hun var 3 mnd, så da var vi nødt å begynne med mme. Ble bare hyl og spetakkel. Etter å ha begynt med mme greide jeg faktisk å amme litt i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...