snuppelura-jente10 Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Hei Jenter Da er jeg tilbake hos dere. Mistet dessverre i uke 11, MA. Har en litt tung dag i dag, kommer nok ikke til å prøve før jeg har fått tilbake tr. Gikk etter 3 mnd sist, men da hadde jeg akkurat sluttet med p-piller, så nå får en bare håpe at det går raskt. Noen her inne som vet hvorfor man ikke skal bli gravid før mensen kommer tilbake? Vet liksom ikke helt hvordan vi skal unngå det. Nekter å begynne på noe nå og kondom har vi prøvd mange ganger uten hell..
Gjest Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Uffda, stakar... føler med deg.. hadde en MA i forrige uke selv (og en ifjor) Man trenger ikke å vente på mensen, MEN d kan være en stor fordel !! Fordi; livmoren bør få litt tid til å "hente seg inn igjen" og heles skikkelig. Og oxo for å ha en viss kontroll på hvor langt man er i svangerskapet, hvilket kan være vanskelig å si når man ikke har hatt mensen. D er hovedgrunnene. Ser du er hele 10 år yngre enn meg, så selv om du vil hate dette ), så har du god tid.. ) Dere for kose dere som best dere kan. Du bør jo ikke ha sex på 2-3 uker uansett pga at livmorhalsen er åpen nå. Så da klarer du litt til.. Er jo et par andre ting man kan gjøre utenom samleie oxo.. LYKKE TIL !!
-68mamma Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Ønsker deg bedre lykke denne gang ! :-) Får jeg lov å spørre om du hadde sett hjertet slå før du mistet ? Leger sier ofte at man skal vente til etter neste mens for å være sikre på at gammel hcg er ute av kroppen så ikke en graviditets-test skal slå ut feil, og for at det skal være lettere for dem å beregne termin. Men du behøver ikke høre på det - du er nemlig ekstra fruktbar akkurat nå etter en abort fordi hormonene fortsatt flyr omkring i kroppen din.
-68mamma Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Ville bare få legge til at da jeg hadde en MA og påfølgende utskraping for 6 år siden, så fikk jeg ingen sånn beskjed. Så fort jeg var ferdig med å blø kunne vi prøve igjen sa gynekologen. Det gjorde vi og hun er 6 år nå ! :-)
Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Gynekologen min sa oxo at d er bare å sette igang, MEN at d er lurt å vente en mens )
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Hei,føler virkelig med deg. Så et bankende hjerte på ul i uke 7. Fosteret døde i uke 11,var 13+5 da det skjedde. Så ubeskrivelig vondt. Vet akkurat hvordan du føler deg nå. Jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne prøve å bli gravid med en gang når jeg var sluttet å blø. Blødde 1 dag så var det over. Er 5 uker siden idag og skal etter el ha tr neste lørdag,så får se om den kommer. God bedring til deg. Håper du blir godt tatt vare på. Trøsteklem
snuppelura-jente10 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2009 På en måte er det godt å komme tilbake hit. Har ikke turt å fortelle dette på 1. trimister, der har det vært en stor diskusjon om hvorfor folk forteller om sine sa/ma. Og jeg har et behov for å snakke om dette. Koselig her inne:-) Min historie kort fortalt. Så hjerte slå i uke 6 og trodde da dette skulle gå greit. Fikk brunt utflod i uke 10+5 og økende blødninger dagen etter. Dro da på ul og fikk se et foster utem liv :-( Jeg og mannen måtte ty til tårer, men bestemt oss fort for at vi måtte komme oss i normal modus igjen og tok oss en sikkelig bytur, hihi, trengte det. Så på søndag, 4 dager etter ul fikk jeg voldsomme blødninger og store smerter. Dette ga seg ikke og jeg dro til legevakta hvor jeg etter laaaang tid ble undersøkt og sendt til ullevål hvor jeg ble sendt rett ned til utskrapning. Ble tatt veldig godt hånd om og i det jeg våknet på po spørte jeg etter mannen min og innen 2 min satt han sammen meg. Da var jeg utslitt og bare gråt. Heldigvis har jeg en hærlig mann som tok seg flere dager fri fra jobb og tok hånd om meg og husarbeid. Men nå vil jeg starte så fort som mulig, men vet ikke om jeg kanskje bør vente. Alt jeg klarer å tenke på er en baby, enda det egentlig var mannen som fikk mast seg til at vi skulle bli gravide. Off, tenker på dere alle, utrolig tøft dette her. Men jeg tenker nå at den babyen jeg (forhåpentligvis) får vil jeg aldri være uten og den ville aldri vært til om ikke dette hadde skjedd. Stå på jenter, sammen er vi sterke!
-68mamma Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Flott du klarer å tenke slik ! For det er jo akkurat slik det er ! (selv om det er vrient å tenke når man er trist) Jeg hadde en MA før datteren min kom til verden, og jeg kan se på henne idag og tenke - "Så godt at det ble akkurat henne!" :-) Mannen min liker å tenke at det var henne begge gangene, at hun bare ikke var klar første gangen :-) Tenk fremover - når blødningen stanser er det nye muligheter. *trøsteklem*
snuppelura-jente10 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2009 Tusen takk! Merker jo nå at jeg ikke kommer til å klare å vente med prøvingen. Venter nå på at blødningne skal slutte. Er veldig lite, men kommer litt. Kan i hvertfall ha sex som normalt og se hva som skjer og går det ikke setter vi nok inn ekstra gir neste måned:-) Lykke til! Klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå