Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Snakket nå nettopp med de på St. Olavs og fikk vite at legen vil bruke kort regime på siste forsøk. Jeg vet veldig lite om dette da, hadde vært kjekt å hørt fra noen som vet litt mer og gjerne har gode erfaringer med det. Skal bli godt å slippe nedreguleringen i hvert fall Det blir uke 48 på oss da.
shnuppelure77 Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Hei Elisabeth77, Jeg har brukt både kort og langt regime, og både fysisk og psykisk var kort regime en bedre opplevelse. Jeg fikk ut kun to egg med langt regime hvorav et delte seg som det skulle, med kort regime fikk jeg ut 11 egg, men ingen delte seg riktig så de satte inn 2x 5-cellers egg. Dessverre ble jeg ikke gravid på noen av forsøkene, men jeg skulle ha mitt siste forsøk med kort regime nå, men det blir ikke noe av for i dag tidlig testet jeg positivt på to graviditetstester. Utrolig, men sant!! Om det likevel blir slik av vi må fortsette med IVF så kommer vi til å fortsette med kort regime, men med tettere oppfølging for at ikke eggene skal bli overmodne. Kjempemasse lykke til!!! )
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Hei! Jeg hadde først 2 ordinære forsøk ved Riksen med langt regime. Leste her inne om noen som fikk kort regime av forskjellige grunner, f.eks mye bivirkninger av sprayen, noe jeg også hadde. Spurte en lege da jeg var på kontroll på Riksen om å få kort regime neste gang, og det var ikke noe problem. Har faktisk hørt at kvaliteten på eggene kan bli bedre ved kort regime, men at man som regel får litt færre egg ut (lest et sted at gjennomsnittlig får man ut ett egg mindre ved kort regime). For min del var det motsatt. Fikk ut 16 egg ved kort regime, mot 4 og 12 ved langt regime. Alle eggene jeg fikk ut var modne og 13 av 16 egg ble befruktet. Å få slippe sprayen var en stor lettelse for meg siden jeg hadde mye bivirkninger av den (hodepine, svimmelhet, kvalme). I tillegg tok forsøket mye kortere tid. Så har bare positivt å si om kort regime:o) Startet med sprøyter 3. mensdag og gikk på de i tilsammen 9 dager. Første UL dag 5, og så begynte jeg med orgalutran sprøyter (tror de skal hindre eggløsning hvis jeg husker riktig...) i tillegg til Gonal-F fom dag 7. Ny UL igjen dag 9 hvor jeg avtalte tidspunkt for når jeg skulle sette eggløsningssprøyte, og så var det uttak og innsett. Veldig greit i forhold til langt regime synes jeg:o) Lykke til!
håpefull *er mamma* Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg er jo enda ferskere på dette området, så jeg kan ikke svare deg på det du lurer på. Vil bare ønske deg masse lykke til :-D
Gjest Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Takk for gode svar ) Håpefull: Takk for det, så koselig Når kommer du i gang med regimet? Lie79: Så fantastisk at dere fikk så mange befruktede egg! ) Masse lykke til med testingen, når er det? Håper at det klaffer. Det regimet virket veldig bra slik som du forklarte det, ja Og så mange egg?? Hadde vært i himmelen om jeg hadde fått et slikt resultat. Snuppelure: Gratulerer så mye med graviditet!! ) Gud, så heldig du er, det er jo drømmen det å måtte avlyse et forsøk fordi en har klart det på egenhånd Ja, det høres ut som et bedre alternativ mtp psyken også. Jeg husker for et tiltak det var å starte med nedregulering da jeg så alle de sprøytene som jeg fikk (jeg regulerte ned med sprøyter). Det var jo så mange sprøyter og de reprenserte hvor lenge jeg faktisk skulle gå på medisiner. Men nå slipper jeg det også. Gleder meg til neste forsøk jeg nå Deilig å tenke på at det blir kort regime
Lie79*har blitt mamma* Skrevet 28. august 2009 #6 Skrevet 28. august 2009 Hei Elisabeth`77! Deilig med kort regime ja:o) Vi har bra med egg og mange befruktet ja og mange av god kvalitet, men problemet er at de ikke vil feste seg. Ruger for 5. gang nå, skal teste mandag 7/9. Håper jo på positiv test denne gangen, men har forberedt meg på å gå videre privat hvis ikke det går denne gangen heller. Håper kort regime funker bra for deg også og at du lykkes neste gang:o)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Hei! Mye bedre med kort regime...men jeg fikk ut halvparten så mange egg... Så litt ulikt dette tydeligvis...som alt annet! Lurt å prøve! Lykke til! (Skal spraye seks uker denne gangen...grøss)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. august 2009 #8 Skrevet 31. august 2009 hei hei:)) jeg går på langt regime denne gange..og fytti svarte for en forskjell det er!! kort regime er en drøøm i forhold syns no jeg:))) går jo så fort og greit vettu og slipper unna alle demonene som finnes i synarela flasken;)) fysj og fysj.... masse lykke til med kort regime håper det er det som skal til for deg:)))
Gjest Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Lie: Ja, jeg hdde nok ikke vært helt i himmelen før spiren satt da, skjønner... Får virkelig håpe at den sitter denne gangen, under ei uke igjen nå, spennende! Nurket: Ja, blir spennede å prøve det Hvorfor skal du spraye så lenge? Det var nå lenge, ja... Tøysekroppen: Mye forskjell, ja? Hvorfor fikk du kort regime forrige gang? Trodde det var de som hadde hatt langt regime noen ganger som fikk kort... Det er så mye forskjell på behandlingene rundt omkring... Blir ikke klok på dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå