Gå til innhold

har så lyst å bli gravid igjen;(

maria isabell

Anbefalte innlegg

har så veldig lyst på baby i magen:) min kjære er helt med:)

men så kommer problemet:

eg er litt sliten etter to tette svangerskap og har en 2 åring og en 1 åring hjemme.

eg blir ganske dårlig når eg er gravid og viss eg på toppen får svineinnfluensa...huff...

minste mann har en kronisk sykdom som kan bli veldig alvorlig dersom han blir smitta av svine innfluensa, derfor håper eg å kunne ha ungene hjemme 1 år til, det kan bli tøfft viss eg kaster opp i 9 mnd og får bekkenløsning...

eg burde opparbeidet meg rett til foreldrepenger før nestemann kommer

men pga alder burde vi blitt gravid snart og alle vet at når en er eldre er det også vanskelig å bli gravid.....så dette kan jo ta litt tid....

den svine innfluensaen ødelegger mye....

noen meninger??

Fortsetter under...

Ville ventet et år! Av hensyn til ettåringen din som er syk, toåringen som evt. ville måtte ta mye ansvar selv tidlig, kroppen din som er sliten, økonomien og forholdet til mannen din (lettere å krangle når det er lite penger) Og hvor gammel er du forresten? Jeg var 31 med første, 34 med andre og nå 38 med tredje og det var faktisk vanskeligst å bli gravid førstegang. Selv om det er vanskeligere jo eldre man blir tror jeg ikke et år til eller fra spiller den store rollen, kanskje er det til og med lettere når kroppen har fått tilbake overskuddet?

Hei igjen Maria Isabell:) Skjønner deg godt! Men det høres jo ut som en veldig slitsom situasjon for deg. Du har ikke vurdert å ha 2-åringen i barnehage da? Ihvertfall noen timer/dager i uka? Jeg var hjemme med nest-minstemann til han var 2, og da var det kjempefint for han å komme i barnehage. Selvom jeg nå er hjemme med baby på 7 mnd., går han i barnehage. Det fungerer veldig bra! Jeg fikk minstemann når forrige var 2,5 år. Da rakk jeg å tjene meg opp grunnlag til svangerskapspenger.,-men hvis du skal ha mulighet til det, må jo begge ha barnepass..Vet ikke med den svineinfluensaen jeg, hvis den er så smittsom som de sier er den vel ikke til å unngå? Om det er fare for 1-åringen din kan han kanskje vaksineres? Den er vel egentlig mildere enn en vanlig influensa? Virker nesten på meg som om det er mere skremsel rundt det enn det som er virkelig(dessuten har jo myndighetene en masse vaksine de må bli kvitt...) Men om du vet fra leger at det er farlig for barnet ditt, er det jo ikke no greit...Viktig at du har det bra og tar vare på deg selv ihvertfall! Klem fra meg

tusen takk for svar;) er helt enig med dere;) vi burde vente 1 år:) svineinnfluensaen er storm i et vannglass,men alle innfeksjoner er alvorlige for lille gullet vårt, det er tøfft.... det er ikke pga min alder,men min mann sin alder, eg har all verdens med tid....

eg bare drømmer om å la mine barn få muligheten til å vokse opp i en søskenflokk:) søsken og mye kjærlighet er noe eg ønsker for barna mine....

alder ingen hindring,men grensa går jo en plass, vi bør ikke utsette babylaginga i alt for mangen år:)

litt av et dilemma...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...