Gjest Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Tenker mange av dere allerede kjenner til dem, men skader ikke å repetere dem.. Legg gjerne til om dere har flere.. ) D enkleste først; Begge bør drikke mye vann (2-3l) hver dag, hjelper til med å gi div. slimvesker god konsistens. Samt at d er sunt!! Alkohol og røyk bør kuttes, el. iallefall holdes på et minimum om man ikke klarer kutt. Mannen bør ta sink og selen-tilskudd. E-vitamin oxo. Kvinnen skal ta folat. "Gravid"-vitaminer inneholder folat, så de er et bra alternativ. Extra b-vitaminer kan hjelpe på. C-vitaminer; vær obs på at FOR mye c kan gjøre slimet for vått, slik at befruktning kan bli vanskelig. Bør ikke overstige 1000mg Begge bør ta omega3 Kvinnen må ikke bruke ibux/ibuprofen, da denne hemmer eggløsning. Sex bør være kos og ikke plikt/mas (hehe... lett å si) Ha sex jevnt gjennom hele syklusen. Eggløsning KAN noen ganger komme på uventede tidspunkt, noen har oxo en extra eggl. i mnd. Så jevnt med sex, men kanskje hver dag siste 4 dager t.o.m. eggl. Sunt kosthold og mosjon er alltid bra, men man må oxo kose seg. Har dere hatt aborter, kan albyl-e være et alternativ. Mer?? )
ღ askepott ღ Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Jeg har hørt at hvis en har stress i kroppen, kan det være vanskeligere å bli gravid pga hormoner - så stress ned! for meg betyr det ikke noe kaffe, og ikke noe søtsaker (får hjertedunk og blir stresset av det - men vannnskelig, er avhengig av begge)... Er jo ganske individuelt tror jeg dette... Noen tåler mer stress osv enn andre... Denne mnd ska jeg prøve wild yam fra dag 14, og kjøpe den hostesaften (solvi... ettelerannet?)... Kommer på andre i fleng også: 1:orgasme - gjerne når sæden er inni... 2: ligge med pute under rumpa... 3: ikke bruke vanlig glidemiddel...
Gjest Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Stress er absolutt et godt poeng.. Noen eksperter sier at kvinnen skal ha orgasme først, da hun blir xtra våt og mottagelig (funket 5 ganger for meg !!) Skader ikke å ligge med rompa høyt, og man bør ligge ca 10 min etter utløsning, d skal være nok. (mange blir jo gravide etter en kvikkis stående i fylla oxo, så den sitter nok, dersom den vil..) En del glidemidler dreper sæden. Trenger man glidemiddel, så finnes der et som sæden "liker"; Preseed. Ellers kan man bruke helt vanlig eggehvite.. fra hønseegg ja.. ) Koffein er selvsagt heller ikke bra; man bør holde seg til et par kopper kaffi for dag, samme med te. Desse finnes jo oxo i koffeinfri varianter. Er man cocacoliker, bør man holde seg under en liter for dag. Mer ?? )
Gjest Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Kom på en til... hehehe... Man bør IKKE ha oralsex på "babyproduksjons"-dagene, sæden liker IKKE spytt.. Mye rart altså.. )
ღ askepott ღ Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 hehe, jeg må le en får jo ikke spytt langt oppi "hyttiheita" heller? Eller mener du på mannen? Forstår ikke at det skal være ødeleggende heller. En øser jo ikke ut spytt liksom? hehe *knis*
nicki82 Skrevet 27. august 2009 #6 Skrevet 27. august 2009 Ikke oralsex?? Det må være derfor jg ikke har blitt gravid hittill hehehe Greit med litt tips:) Håpet egentlig på at matrestriksjoner bare var i forbindelse med en graviditet, men den gang, nei:/ Man må vel gi litt for å få litt, er ikke det det heter?? Har faktisk tenkt å spørre om navnet til glidemiddelet der. Skal bestille den straks:)
Gjest Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 hehehehe... nei, d er faktisk helt sant.. der er noen enzymer i munnspytt som sæden ikke liker... D betyr vel ikke at d er umulig å bli gravid, men man kan jo hjelpe der man kan.. ) Dere har vel ikke samme "sex-oppskriften" hver gang vel ?? Bare å droppe oral'en i 4 dager frem mot eggløsning, så er d bare å slikke i vei ellers... *ler*
Puppen og lillemor Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 for oss funket det tydeligvis å bare stresse helt ned.. har vært på ferie denne måneden, og visste at jeg kom til å ha el mens vi var der. Men jeg la igjen alle el-tester hjemme og har ikke tenkt noe over når vi har sex, hvor mye sex etc.. vi har kost oss når vi har hatt lyst og ikke tenkt på hvorvidt det gikk denne gangen!! Og det funka - positiv test i går!!! Krysser fingre for at det skal gå bra
Eurecaღmed spireღ Skrevet 30. august 2009 #11 Skrevet 30. august 2009 progresteron krem, funket muligens for oss. Ble gravid andre syklys med den, etter 4-5 år uten noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå