Canari Skrevet 27. august 2009 #1 Skrevet 27. august 2009 Har hørt rykter om at kvinner som spiser for mye frukt kan få redusert evne til å bli gravid, er det riktig, mon tro? Og er det slik for rask aktivitet (toalettbesøk) reduserer muligheten for graviditet?
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 Hei,dette hørtes merkelig ut. Frukt inneholder jo masse vitaminer som er viktig for både mann og kvinne når de ønsker barn. Men som det sies og,at man skal jo ikke overdrive. Hva med 5 om dagen som de skryter så av i media? Er du veldig flink til å spise frukt og grønt er det kanskje ikke så viktig å ta så mye vitaminer utenom,annet enn folsyra. Lykke til med prøvinga.
Canari Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2009 Takk skal du ha, litt utålmodig etter 8 mnd prøving nå :-) Spiser ganske mye frukt, men en lege (bekjent) mente det kunne forstyrre de kvinnelige hormonene eller noe sånt, mye fruktsukker kanskje. Jeg får kanskje passe på å ikke spise mere en 2-3 frukt om dagen, og heller spise mere grønnsaker.
ღ askepott ღ Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 ..på en måte har jeg hørt det samme. For mye søtt (føler jeg gjentar meg her, skreiv det nettopp i et annet innlegg kan skape ubalanse i hormonene... I frukt er det også mye søtt/fruktsukker... Så det har ikke noe med at du ikke skal ha antioksidantene og vitaminene i frukt (bær er egentlig også frukt), men pga fruktsukkeret Men, alt med måte - hehe.... er nok helt ok med et par frukt til dagen altså tror jeg... Verre hvis en tar frukt isteden for vanlig mat - da blir blodsukkeret helt på tur... good luck
Carasnella Skrevet 27. august 2009 #5 Skrevet 27. august 2009 Jeg har akkurat begynt med å få akupunkturbehandling etter at vi snart har prøvd et år på nummer 2. Fikk beskjed av akupunktøren om å kutte ut banan.
Canari Skrevet 27. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2009 Takk for svar! Har akkurat oppdaget denne debattsiden, så jeg er fersk på diskusjonene her inne. Har forøvrig også kuttet ut kunstige søtstoffer!
*shehasmyheart* Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Hei dere:) Denne prøvinga gjør meg så usikker! Noen ganger forbyr jeg meg selv å lese alt jeg kommer over! Jeg blir så forvirra! Men siden dette spørsmålet kom opp, så kommer det nok et fra meg;) Jeg har akkurat begynt å ta Ølgjær. Pga stort hårtap. Og der er jo druesukker i. Må jeg være forsiktig med det da??? Hjelp sier jeg bare;)
Canari Skrevet 27. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2009 Det er sikkert riktig som hun overher sier, alt med måte, se på hva summen blir. Er vel ikke så mye druesukker i ølgjær?
*shehasmyheart* Skrevet 27. august 2009 #9 Skrevet 27. august 2009 Vet jammen ikke. Det står med druesukker. Er faktisk litt kalorier i. Nei, en får vel prøve å leve så normalt som mulig trot jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå