Gå til innhold

Noen som vet om en god måte å utvide sko på? Det er ikke skinn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker egentlig str. 38, men i disse skoene ble 38 for stort.

Så prøvde jeg 37 i butikken (den skoen som alle har prøvd, og den har dermed blitt utvidet). Den passet perfekt. Så skulle jeg prøve 37 på den andre foten (og den var ikke prøvd av alle), og den var så trang at jeg ikke har sjangs å gå med den.

Dette var det siste paret i 37, så jeg måtte få med meg en helt ny sko, og den "brukte" som stod i butikken.

Må få utvidet den nye skoen slik at den blir lik den "brukte" før lørdag.

Tips? :)

Skrevet

En skomaker kan "blokke ut" skoen for deg, koster ca 80 kr.

Ellers kan du ta på deg en våt sokk (så tykk sokk du får plass til, varmt vann), og gå med den hjemme så mye du kan. Det hjelper!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Men fungerer ikke det med våt sokk bare hvis skoen er skinn?

Skrevet

Ta på compeed og gå med dem. Jeg har trasket rundt i høyhælte sko noen timer til nå her hjemme og det begynner å hjelpe. Selv om det ikke er behagelig.

De blir større av det. Også fordi du tråkker deg litt ned i sålen.

Har utvidet et par tidligere på den måten, og de ble helt fine. Da jeg tok den på første gang fikk jeg veldig gnagsår.

Skrevet

Er nok ikke bare det at ene skoen er prøvd mye, de fleste har litt størrelsesforskjell på føttene sine. (er vanligst at den venstre foten er større)

Høres lite behagelig med en trang sko, men siden du sier de må passe til lørdag, så er forhåpentligvis bare en "finsko" som du ikke skal bruke til daglig. Kle på deg tykk strømpe på for-trang-foten og gå mest mulig med skoene inne frem til lørdag, så kanskje du får pressa den ut nok til å overleve lørdagen. Du kan som ei over sier, prøve å få blokka den ut hos skomaker(noen skobutikker har også blokkere),men husk at den må stå over natta da,kanskje 2 dager. Funker best på skinnsko, men verdt et forsøk da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...