senorita78 Skrevet 26. august 2009 #1 Skrevet 26. august 2009 På grøtpakken står det at vannet/mme skal være ca 40 grader når man tilbereder grøten. Regner med det er pga melkepulveret og bakterier som kan oppstå, i likhet med tilberedning av mme. Men synes grøten blir så kald da. Gjør dere det slik? Lager jeg derimot hjemmelaget grøt, blir jo grøten veldig varm, og tar veldig lang tid før den er passe varm. Hva gjør dere?
♥♥♥ Skrevet 27. august 2009 #2 Skrevet 27. august 2009 jeg pleier å koke opp vannet jeg. lage grøt, amme og så røre i grøten til den blir kald. snella er ikke alltid like fornøyd med å vente til grøten blir kald men...
Nagilimia Skrevet 27. august 2009 #3 Skrevet 27. august 2009 Jeg varmer kaldt vann i mikroen slik jeg gjør med mme, men mye varmere. Skåla er jo ofte velddig kald så da blir det passe. Pjokken her er ikke så gladd i varm mat verken midddag eller grøt, så mye som serveres romtemperert her. Han får sånn fruktmos på også og noen ganger er den iskald fra kjøleskapet, men han elsker det. Jeg synes jo også det er godt med den kontrasten med feks vaffel og syltetøy, men grøten er altid kald på slutten.
Underveis --> Skrevet 27. august 2009 #4 Skrevet 27. august 2009 Jeg koker vann i vannkokeren og blander direkte i en skål. Rører masse så temperaturen går fort ned. Ofte tar jeg litt kald vann fra springen for å kjøle det hele ned litt. Evt tar jeg kald sviskemos fra kjøleskapet som jeg blander direkte i grøten. Tar ikke så lang tid før temperaturen er passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå